Longines only (Deel 2)

Deze spiegels kom je niet vaak tegen. En heb je die spiegel dan ook gekregen van die juwelier ??

Een spiegel! Wat een held!! Stonden ze niet raar aan te kijken toen je dit vroeg ?

2 likes

hier is het ook longines dat vaak de klok slaat :wink:

38 likes

Serieus :heart_eyes:

1 like

Mn Longines horloges die in de originele doos zitten, die staan overal tussen, daar heb ik geen foto s van maar laatst heb ik ze geteld en kwam ongeveer op 87 longines horloges

4 likes

Geweldig dit :smiley: Als ik mag vragen, wellicht ook namens de rest, vanwaar deze love voor Longines. Je hebt wel echt een serieuze hoeveelheid memorabilia :sunglasses:

1 like

Eigenlijk is dat begonnen met het horloge van mijn opa. Vlak voor mijn eerste operatie een jaar of 15 geleden hadden we uitgedokterd dat ik iets heel leuks nodig had om naar uit te kijken: ik zou na de operatie het horloge van mijn opa, een longines uit de jaren 20 mogen laten herstellen - tot dan toe droeg ik het niet werkend en kapot. Geopereerd, dan naar huis en zo gezegd zo gedaan, alleen kwam ik met tranen in de ogen terug thuis want de herstelling van die longines ging meer dan 1500 euro kosten en ja kijk dat hadden we niet.

De week nadien - ook al was ik nog niet goed - heb ik me dan ingeschreven in de horlogemakersschool. Ik zou het dan zelf wel even doen, nu het heeft na inschrijven in de horlogemakersschool nog 6 jaar geduurd voor ik hem kon herstellen (kapotte as, kaotte balanslagering en nog zo met die glazen steentjes, verkeerde tige en veerton met een drietal tanden eruit en hier en daar gebroken glas lagers - ik begreep toen ik er zelf aan begon waarom die offerte zo duur was 5 jaar tevoren) Uiteindelijk zit er nog altijd niet de juiste kroon op, maar die vind ik niet.

Ja en dan nadien ben ik niet meer gestopt met longines. Nu hedentendage heb ik er genoeg, het is een hobby en ja hier staan genoeg longines spulletjes die periodiek onderhoud nodig hebben om als hobbyist bezig te blijven :slight_smile:

Al moet ik bekennen dat de longines vonk nu overgeslagen is op de rado starliner day-night serie, maar dat zijn gelukkig maar 7 horloges, waarvan er al 4 in huis zijn :slight_smile:

En zo nu en dan brengen we iets mee van de rommelmarkt. Gewoon omdat het leuk is, de passie zit hier hoofdzakelijk in “kan ik iets kapots of niet goed lopend terug zo in orde krijgen zoals het uit de fabriek kwam op mechanisch vlak” merken boeien ons eigenlijk niet zo erg, longines is het geworden door het horloge van opa en nu is het de rado starliner day-night reeks en verders maakt het niet zoveel uit wat er op staat. Ben nu de juvenia aan het doen van de rommelmarkt gisteren. en aan het zoeken naar een batterijtje voor het piepkleine radio-horloge-wekkertje

22 likes

Ja, heb ik gekregen. Maar ben wel serieus jaloers op al jouw spullen…

3 likes

Ze stonden raarder te kijken dat we een ring voor haar kwamen aanschaffen en geen horloge voor mij.:grin:

7 likes

:rofl:

Jij niet alleen Pieter. Hij kan een plaatselijk Longines museum beginnen

4 likes

Er is wat overlap in spullen van @Vintagewatchstuff en mij maar jongens ik sta er echt van te kijken.

1 like

paar posters in st imier gekocht, toch best groot zo in de lijst.

5 likes

Ooooh die is prachtig en mooi groot, die moet je ophangen, nu ben ik wel een beetje jaloers hoor, heb deze in het klein dacht ik.

1 like

Klopt, zag em bij je… In de shop van longines gekocht met nog een andere. Hij blijft niet in deze lijst, komen 2 nieuwe. De posters kosten niet zo veel maar de lijsten wel…

1 like

Bij u is de passie voor Longines ook al aardig uit de hand aan het lopen, tja genieten doe je daar wel van toch.

1 like

Wow! Waar kan ik deze winkel vinden? :wink:
Leuk man om zoveel snuisterijen van het merk te verzamelen!

Alles komt van oude horlogemakers die er mee stopte, die kocht ik dan helemaal op, ook hun gereedschap. Veel komt uit de USA. Ben nooit in een winkel geweest om horloges spullen te kopen. Pieterswatch zal wel winkeltjes weten te zitten

1 like

Leuk! Dat zoeken naar spullen is al een hele hobby op zichzelf binnen de horlogehobby. Het ziet er fantastisch uit!

1 like

Mocht er ooit opgeruimd moeten worden, pb me dan alsjeblieft. :+1::slightly_smiling_face: