Longines only (Deel 3)

Kan je nagaan als hij straks daadwerkelijk om de pols zit :grin:

2 likes

Ook in het middag zonnetje mag die er zijn :blush::sunny:

14 likes

Bijna dezelfde foto als gisteren… ik denk dat ik binnenkort de metalen band er weer terug aan klik.

9 likes

Ik heb het horloge al wel langer maar het liep niet goed. De lagers van de rotor waren versleten, een bekend probleem bij het calibre 340 en, in dit geval, 341. Na ruim een jaar zoeken uiteindelijk het onderdeel NOS in Engeland kunnen kopen. En na een complete service nu ook technisch weer als nieuw. Prachtig uurwerk, onderstaande foto ter illustratie (niet mijn horloge en/of foto).

10 likes

Fijn dat je het hebt kunnen oplossen! Er zijn in mijn beleving toch vaak problemen met de rotor/rotoras bij vintage horloges. Een goede reden om voor handwinders te gaan waar mogelijk.

1 like

Het is een topper, ligt heerlijk op de pols, kwaliteit is gewoon goed, en het blauw kent veel tinten.

Nu weer spaarpot vullen en dikke kans dat het de groene gaat worden.

15 likes

Zo lijkt die zwart

Ik wilde eigenlijk voor een anders gekleurde bezel gaan maar die meshband trek ik dus echt niet.

Klopt
Die mesh band vond ik ook veel stugger om de pols liggen dan de normale band.

13 likes

IMG_3306

18 likes

Dat is echt een serieus verschil in blauwtint, gaaf!

1 like

En dan de lichtblauwe bezel nog :ok_hand:

16 likes

Mooi man!

Hierbij (nogmaals) mijn groene discobal

14 likes

Ik vond de lichtblauwe echt prachtig toen ik de eerste foto’s zag maar viel voor mij tegen in het echt.
Ik had hem ook niet moeten vergelijken met mijn lichtblauwe gs.:see_no_evil:

1 like

hij is mooi,en verkleurd ook heel mooi :ok_hand:

1 like

Tussen al het Hydroconquest geweld in - want wat is die prachtig. Heel verleidelijk, maar ik moet me inhouden - ook nog maar even een LLD-tje tussendoor :grin:

25 likes

Dolce Vita op blauwe alligator.

16 likes

8 likes

11 likes

Heb de nieuwe HC afgelopen tijd goed kunnen laten bezinken en ik twijfel eigenlijk of dit wel mijn volgende horloge wordt (heb nu al ruim 4 jaar de oude HC - en nog zeer blij mee).

Wat ik jammer vind is dat de nieuwe HC z’n typische smoel heeft verloren zonder de grote 12, 6 en 9. Ook de indexen had ik liever anders gezien. Het is nu een beetje iets te generieke duiker, terwijl de vorige HC echt meer opviel. Ook vind ik de vorige mooier en chiquer. Als ik een vergelijking met een auto zou moeten maken is het de vorige generatie Aston Martin V8 Vantage (2005 - 2017) vs de nieuwe.

Maar, grote pluspunten:

• Vernieuwde sluiting met micro-adjust
  • Toevoeging Hydroconquest op de wijzerplaat
  • Iets subtielere crownguards

Tevens het behoud van het geniale uurwerk en de wijzers. Ook de prijs is echt :ok_hand:t3:

1 like