Ik vond de lichtblauwe echt prachtig toen ik de eerste foto’s zag maar viel voor mij tegen in het echt.
Ik had hem ook niet moeten vergelijken met mijn lichtblauwe gs.![]()
hij is mooi,en verkleurd ook heel mooi ![]()
Tussen al het Hydroconquest geweld in - want wat is die prachtig. Heel verleidelijk, maar ik moet me inhouden - ook nog maar even een LLD-tje tussendoor ![]()
Heb de nieuwe HC afgelopen tijd goed kunnen laten bezinken en ik twijfel eigenlijk of dit wel mijn volgende horloge wordt (heb nu al ruim 4 jaar de oude HC - en nog zeer blij mee).
Wat ik jammer vind is dat de nieuwe HC z’n typische smoel heeft verloren zonder de grote 12, 6 en 9. Ook de indexen had ik liever anders gezien. Het is nu een beetje iets te generieke duiker, terwijl de vorige HC echt meer opviel. Ook vind ik de vorige mooier en chiquer. Als ik een vergelijking met een auto zou moeten maken is het de vorige generatie Aston Martin V8 Vantage (2005 - 2017) vs de nieuwe.
Maar, grote pluspunten:
- Vernieuwde sluiting met micro-adjust
- Toevoeging Hydroconquest op de wijzerplaat
- Iets subtielere crownguards
Tevens het behoud van het geniale uurwerk en de wijzers. Ook de prijs is echt ![]()
Sorry ik kom even jullie topic vervuilen met hersenspinsels:
Ik dacht de nieuwe breitling superocean heritage te willen( verkeerde topic ik weet het, maar er komt meer)
De vorige uitvoering was mijn eerste luxere horloge liefde. Die heb ik gehad in het groen maar was alleen te groot en te dik
De nieuwe heeft voor mij mooiere afmetingen maar hij raakt me de ene keer wel en de andere keer net niet.
De nieuwe hydroconquest begint me steeds meer te bekoren. De groene en blauwe vind ik op de ene foto mooi en op de ander weer niet zo
De grijze bezel op mesh doet het wel iedere keer voor mij.
En ik kan rationeel eigenlijk niet echt een goede reden bedenken om 3x meer te betalen voor een breitling. Het merk/logo heeft voor mij net een wat luxer karakter/uitstraling, maar daar blijft het wel bij. En na zoveel horloges gehad te hebben interesseert me dat ook niet meer zo.
Dan toch maar mijn eerste longines met misschien nog een nieuwe Christopher ward die me ook erg aanspreken en dan nog wat geld overhouden
Plaatjes voor de sfeer
Ps: ik post dit hier omdat ik van jullie wil horen dat ik beter voor de longines kan gaan😉
Je kunt beter voor de Longines gaan.
You’re welcome. ![]()
Zeker dit. Ik zou wel de Hlink kiezen ipv mesh.
Ik zeg: doen!
Prijs/kwaliteit-verhouding van Longines is echt
![]()
Ook qua uurwerk ga je er met de HC enorm op vooruit t.o.v. de Breitling (even ervan uitgaande dat dat model Calibre 17 heeft)
Ik vind de mesh juist wel lekker onderscheidend.
Ik heb op mijn black bay 54 ook al een oyster style band
En die kan ik altijd nog erbij bestellen
Ik vind de Longines mooier en meer waar voor je geld en dat zeg ik als Breitling fan ![]()
CW niet mijn merk maar dit is zeker een geslaagd model!
Ik vind de h link bracelet ook beter passen dan de mesh maar dat is persoonlijk.
Ik twijfel nog steeds tussen zwart en blauw, daarom eerst even tijd zoeken om te passen. Het donkerblauw vind ik prachtig, het andere blauw iets minder.
Nee de nieuwe heeft de B31
Dat noemen ze een in house movement maar is het eigenlijk nog steeds niet
De vorige had de b20 wat een Tudor uurwerk is
Die voelde weinig verfijnd. Ook de bezel was niet echt verfijnd.
De nieuwe is wat dat betreft in alles beter
Ga je curlen? Wat is die stip op 12 uur? Ze hadden het op 5 wel wat strakker mogen aflakken. De band is wel erg groot. De kerstboom uurwijzer is dan wel weer leuk.
Zoiets? Ik zou in ieder geval (ook zonder gekheid) voor de Longines (en CW) gaan.
In dit topic zeg ik Longines.
Vraag het ook eens in het Breitling en cw topic.
![]()
![]()
to be fair dit was de 42 mm uitvoering. de 40 mm hadden ze alleen op rubber liggen.
but point taken ![]()
ik denk dat zelfs in het breitling topic de super ocean heritage niet zo heel populair is.
maar ja. eerste liefdes he. die krijg je maar moeilijk uit je hoofd.