Ik heb er over nagedacht maar naast dat ie 500€ kost en nu niet leverbaar is, zit het belangrijkste er niet op. Quick adjust. Voor mij onmisbaar, en als een band van dat caliber het niet heeft dan pas ik.
Je hebt gelijk hoor. Ik heb dit horloge 3 jaar geleden nieuw gekocht, op mesh en die zwarte kunststof band erbij. Die mesh ligt dus al 3 jaar in de kist nieuw en ongebruikt het is een prachtige band maar mesh is mijn ding niet.Ik dacht em je nog aan te bieden.![]()
Als je online zoekt kom je de mesh in Italië tegen voor vanaf 420 euro bij juweliers.
Als je echt de originele band zou willen kun je mss eens een mailtje sturen naar Longines in Eindhoven.
Vaak zijn Longinesbanden goedkoper bij hunzelf als bij retailers.
Mocht ik dat ooit nog overwegen dan is dat een goede tip. Bedankt.
Ik heb er jaren 1 gehad, echt een tophorloge. Toen er een nieuwe batterij in moest waarvoor je hem moet opsturen bleek hij ineens dat de Quartz module vervangen moest worden. EUR 295,- + een batterij wissel van EUR 75,- ![]()
Onlangs toch maar verkocht
Vandaag deze maar weer eens uit de doos gehaald, datum en tijd goedgezet en nu weer van genieten. Blijft een mooie
Mooi
vraagje: zo te zien heb jij ‘m op de originele band, heeft die ook een soort ’quick release’ systeem om makkelijk te wisselen?
Ja klopt is idd met quick release
Ik zie dat die originele leren band nog best prijzig is om los te kopen, maar wel mooi en met een soort uitschuifbare gesp. Ik denk dat ik het voorlopig nog even bij de metalen band en m’n donkerbruine leren band hou….
Titanium?
Nee staal.
De kleur op foto bedriegt dan een beetje.
Is een zeer mooi horloge. Ik stoorde me vroeger aan de sterren op de plaat, tot de nieuwe versie zonder kwam.
Dan mis je ze toch…
De datum geeft het altijd weg
. Ik deel ook de mening van de sterren, ze horen wat mij betreft gewoon bij dit model net zoals de helium valve op een Seamaster. Voor mij klinkt het vaak alsof iedereen een generiek horloge wil waar geen karakter meer te zien is en enkel een andere merkje op de wijzerplaat moet staan.