Hahaha, zo heb ik het nog niet bekeken maar je hebt een punt. Na problemen met een paar automaten, plus het altijd maar afwachten hoe goed ze gereguleerd zijn, het elke dag weer hannesen met goed zetten van tijd en datum (ik draag alle horloges uit de collectie in roulatie en wissel dus vaak, vrijwel dagelijks) kwam ik tot de conclusie dat een goed quartz horloge toch ook verrekte handig is. Ik had al een oude Seiko Kinetic en heb de afgelopen maanden een paar keer automaten verkocht en mooie, goed gemaakte quartz horloges aangeschaft. Deze dus als laatste. Ik raak nu een beetje door de automaten heen die ik wel kwijt wil dus het houdt ook een keer op ![]()
Ik lees net op Reddit een comment bij de nieuwe Tudor 39mm Chrono dat Longines binnenkort een blauwe versie zal releasen van de Spirit Chrono Flyback 39mm.
“A friend rep saw two and he says it’s better than the gilt version.”
Dit kan weleens leuk zijn ![]()
Tudor de nieuwe Omega, Longines de nieuwe Tudor
Ik hoop het niet voor Longines. Dan zouden ze meer dan twee derde van hun omzet kwijt zijn.
Longines verkoopt ruim 4x zoveel horloges als dat tudor doet. ![]()
Idd. Ze schuiven op in het gat dat de ander laat vallen.
Wat denk ik voor Longines veel voordeliger uit gaat pakken dan voor Tudor en Omega denk ik. Hogere middensegment is dood.
Ik heb een gevoel dal Longines juist redelijk stabiel blijft met haar prijzen de laatste tijd, zeker ook met de laatste Hydro Conquest….
leg uit ![]()
Klopt, als je de interviews met de CEO ziet, o.a. die met die Time+Tide kerel, dan is duidelijk dat Longines zich wil blijven profileren binnen het 2-5k segment.
Het heeft met een aantal zaken te maken die al wat langer lopen (VenD is ook al weg, nog maar 1 Beijenkorf enzo) maar het meest recent is de K-economie.
De hogere middeninkomens kopen minder echt dure horloges want die zijn gewoon absurd duur geworden, maar stellen wel eisen aan de segmenten daaronder.
Ik vond dit wel een goed filmpie erover bijvoordeeld
Er zijn er nog zeven in Nederland.
Verkeerde voorbeeld dan