Longines only (Deel 3)

Zeker een leuk setje!

Een duiker om mee te duiken (van de boot) op Cyprus :sunny:

11 likes

Vandaag mijn master collection bracelet opgehaald bij de AD, maar wat een teleurstelling dat zo’n dure band niet met een half link geleverd wordt. Hij zit nu of te strak of veel te los. Heeft iemand hier toevallig een tip of oplossing voor?

4 likes

Na een maand of wat wikken en wegen deze gekocht, de 37 mm versie van de Ultra-Chron Classic.

17 likes

Iemand al de nieuwe spirit in 39mm hier?

Mooie foto van een prachtig horloge!! :ok_hand:t2:

1 like

Prachtig! Hoe bevalt de Ultra-chron?

1 like

Ik heb het horloge nu twee dagen, tot nu toe bevalt het heel goed. Het formaat is voor mij goed (17,5 mm pols), 40 mm zou te groot zijn geweest, vooral ook omdat de kastpootjes niet echt naar beneden staan. Ik voel eigenlijk niet dat ik een horloge aan heb en dat komt vooral door de fijnafstelling van de band, heerlijk. Gelukkig geen schroefkroon. Wel jammer dat de schakels van de band met pennen werken in plaats van schroefjes.

De afleesbaarheid is goed ondanks de wat drukke wijzerplaat, ook door de zwarte streepjes op twee van de wijzers. De secondenwijzer moet ik wel echt naar zoeken, die zie je nauwelijks. Datum is goed afleesbaar. Ik heb een hekel aan kleur op een horloge, dus dit is perfect voor mij, puur zwart/wit/metaal.

Qua nauwkeurigheid doet de Ultra-Chron zijn naam eer aan. In de afgelopen 2 dagen is er een halve seconde bijgekomen! Ik denk dat ik eigenlijk maar 2 keer per jaar de tijd hoef te verstellen, ik kan hem waarschijnlijk in de pas houden door hem 's-nachts op zijn rug te leggen om hem wat te laten voorlopen en een andere positie (nog uit te proberen) voor achterlopen. Gangreserve interesseert me niet want ik ga het in principe elke dag dragen, behalve in de sportschool.

Ik moet altijd even wennen aan een horloge, maar dat ging nu wel snel. Ik vind het een genot om naar te kijken, vooral ook door het variërende uiterlijk onder invloed van de lichtval. En het ziet er redelijk ingetogen uit, niet-horloge-fanaten zien niet dat het om een best wel luxueus horloge gaat.

2 likes

Wat een plaatje van een horloge. Als Longines deze opnieuw had uitgebracht, had ik niet de Ultra-Chron maar deze gekocht.

1 like

Heel erg mooi! Gefeliciteerd met de aanschaf van deze beauty!

1 like

11 likes

Wat super. Bedankt voor je uitgebreide reactie. Leuk om te lezen. Maat is volgens mij perfect als ik zo naar de foto kijk.

1 like

12 likes

Dank! Het licht van de ondergaande zon van Cyprus speelde mooi met de groene tinten van de Hydroconquest.

1 like