Longines only (Deel 1)

Eens!

33 likes

De mijne, nog even. Staat nu

in het blauwe gedeelte hij gaat plaats maken voor een Omega. Heb er erg van genoten, ik blijf een zwak houden voor Longines.

10 likes

Toch één van de mooiste Longines.

1 like

Die legend diver is ook wel dik hoor :slight_smile:

1 like

In de zin van: vet, cool, tof.

1 like

Mensen… Ik ben op zoek naar een explorer type horloge. (Ik ben ondertussen nog aan het sparen voor een breitling colt).

Om de koop-jeuk een beetje te stillen wilde ik misschien een 39mm Conquest nemen in het zwart. Hier en daar wel wat leuke deals gezien. Maar ik vraag me af. Ik heb al veel zwarte horloges en ook zilver. Nu dacht ik aan de blauwe. Probleem is dat die dus geen lume heeft. Heeft er iemand ervaring met beide modellen ? En zou ik dat extra geld uit geven voor de automaat of gewoon voor de quartz gaan ? Ik vind de Quartz een beetje lege / saaie dial hebben maar misschien is de automaat het extra geld niet waard?

Als je toch ook de quartz versie van een blauwe Conquest overweegt zou ik zeggen, neem ook eens een kijkje naar de blauwe VHP. Die heeft een stuk toffer quartz uurwerk en ook zeker geen saaie plaat.

11 likes

Mooi ! maar ik vond de 300m wel fijn. 50 meter dan durf ik er niet echt mee te zwemmen. Maar het is zeker een mooie klok en die Dial is ook geweldig !

1 like

Wow :heart_eyes:

1 like

Ander bandje geprobeerd, iets te breed maar met nato achtige bandjes heb ik daar niet zo een probleem mee:

25 likes

Ik heb beide gehad en de blauwe is er nog! De reflectie maakt het in mijn ogen de mooiste plaat

1 like

10 likes

13 likes

Ik was ze laatst ook aan het overwegen en Teddy Baldassare heeft een geweldige review op YouTube staan. De zwarte versie sprak mij het meest aan maar deze uitvoering heeft geen applied indices maar wel lume terwijl bij de blauwe uitvoering de indices wel applied zijn maar dan zonder lume. Zonde, omdat applied indices voor mij erg belangrijk zijn bij het aanschaffen van een sporthorloge.

1 like

Ja dat is ook al zoiets waar ik van dacht … "wat zijn ze denkende ". Teddy zei ook al dat de zwarte meer sportief bedoeld is… maar ja als ze hem nou in 36mm maken met applied indices … hebben ze een explorer killer ( voor het geld dan :wink:)

1 like

Sinds ik ‘m heb vrijwel niet meer van de pols geweest.

Gr. Marc

12 likes

Land deze VHP quartz nou ‘net’ niet met zn secondewijzer op de streep op de wijzerplaat. Dat vind ik prima bij quartz van <100 maar dit is een horloge van 800>. Diepe zucht!

Volgens mij kan’ie niet langer. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik bedoel dat hij niet land op het streepje. Niet lengte v/d secondewijzer maar de positie t.o.v. de wijzerplaat indicator voor die specifieke seconde. Hij land er dan bij elke ‘tik’ naast.

Een automaat tikt toch 6 tot 8x per seconde, dus die staat niet lang stil boven de indicator. Quartz wel en dat moet dan precies goed (vind ik).

1 like