Longines only (Deel 1)

Inmiddels bij de horlogewinkel geweest. Die halve schakel bij de divers extension kan niet los, althans dat is niet de bedoeling… hij zit namelijk vastgeklonken. Nu heeft hij een nieuwe schakel erbij besteld, waarvan hij hoopt dat het een halve schakel is. Hoopt? Yep, hoopt. Hij gaf aan dat er twee bestelnummers zijn, waarvan hij weet dat een een hele schakel is, en vermoedt dat de andere een halve schakel is. Mocht dat niet het geval zijn, dan wil hij alsnog kijken of hij de halve schakel bij de divers extension los kan krijgen. Ik kreeg te horen “we gaan het sowieso voor mekaar krijgen, maar die schakel eruit is onze laatste redmiddel”. Qua service niet te kagen dus. Wordt vervolgd…

1 like

Volgens de juwelier zijn het simpelweg grote schakels. Dat maakt dat niet iedereen een goeie fit kan krijgen.
Even nagemeten, een schakel is 12 mm.
Bij de divers’s extension zijn drie gaatjes waar de laatste schakel in kan vallen, de uiterste gaatjes liggen 4 mm. uit elkaar.
Met een halve schakel (indien daadwerkelijk een half, dus 6 mm.) erbij, kun je tot op 2 mm. nauwkeurig afstemmen. Hopelijk wordt die halve schakel geleverd. Op naar de perfecte fit!

1 like

Chique verschijning op de mesh.

1 like

Mooie horloge, ben dan wel even benieuwd voor welke Tissot je daar kwam?

1 like

Dank! Ik wilde eerst een PRC200 kopen, maar die vond ik te klein op m’n pols.

Toen m’n zinnen gezet op de Seastar. Het betreft de chronograaf met stalen band en zwart-blauwe wijzerplaat (mooi!):

Maar ik kon uiteindelijk een leuke deal voor de Hydroconquest automaat niet laten lopen :blush:

4 likes

Altijd even leuk om het hele verhaal te horen omdat ik deze draag👇 Ondertussen weer opzoek naar een nieuwe duiker.

5 likes

Longines only! :wink:

1 like

Excuses

1 like

Ik heb van de juwelier een halve schakel ontvangen van de gewone conquest, past perfect :slight_smile:

1 like

En nog even een plaatje :grin:

16 likes

Nog even wat afscheidsfoto’s uit het archief. Deze heeft een nieuwe eigenaar gevonden op het forum:

23 likes

Mooi geregeld! En fijn te weten, hopelijk ontvang ik er ook snel een.

1 like

Erg gaaf!

Weer eens wat anders :stuck_out_tongue_winking_eye:

15 likes

Ook heel fraai hoor. De juwelier had deze ook op tafel gelegd, maar met een leuke korting kwam de Hydroconquest automaat qua prijs aardig in de buurt van jouw Seastar automaat. Hoe mooi ik Tissot ook vind, m’n voorkeur ging toch uit naar deze Longines. Ben er heel blij mee, zeker aangezien ik eigenlijk gewoon uit was op een horloge erbij met metalen band.

Maarre… heb jij al wat opties op je verlanglijst?

Meer Railroad bezitters hier?

22 likes

Strak Fotowerk!
En natuurlijk een zeer gaaf horloge.
:ok_hand: Klassecombi

*Hydroconquest 41mm,
*Seiko sbdc053 42.6mm (alleen denk ik dan hoeveel duikers kun je maken Seiko?) Verder een gaaf ding,
*Squale 1521-026 42mm blauw polished of blasted (ga ik nog passen bij awc Amsterdam).

Ik post geen foto’s i.v.m. Longines only topic.:grin:

3 likes

Op verzoek van @vierport wat extra foto’s van mijn longines. Opgenomen met de camera van mijn s10 onder genot van een cognac op de donkere zaterdag middag…of inmiddels avond.






Geniet van de zaterdagavond!

49 likes

Extra foto’s vroeg niet alleen @tompj :sweat_smile::grimacing::stuck_out_tongue_winking_eye:

Wat een pracht Longines :drooling_face:

Is dit een ouder model ?

2 likes