Longines "past" niet in mijn collectie

Goede avond beste Forum leden,

nog even een korte introductie: ik ben al jaren een beetje “getikt” en ben mij voor de aanschaf van uiteindelijk een Breitling Super Avenger op jullie site gaan orienteren. Een compliment voor de site en de openheid onderling !

ik moet zeggen dat de “verslaving” alleen maar toeneemt…

In dat kader: ik heb al 15 of 20 jaar (ik weet het niet meer) een Longines Conquest in het bezit. ooit gekregen als cadeau van oma (jaja). Ik ben echter steeds meer geinteresseerd geraakt in grotere horloges…

Ik baal er alleen van dat ik geen papieren heb (ik heb hem immers gekregen.) Id dat een groot nadeel ? Wel heb ik nog de origenele doos. Hij is puntgaaf (heel zelden gedragen)
Kan iemand mij vertellen wat deze longines op kan brengen ? dan zet ik deze evt.(natuurlijk met goede foto’s en omschrijving) te koop/te ruil op de site…

dit is overigens mijn collectie:

alvast bedankt

Arno

leuke klokken voor zover ik 't kan zien. Ken je chrono24? Handige site ter referentie.

als de Longines een kwarts horloge is kun zal hij niet veel waard zijn. Ik vermoed dat dit model in mechanische uitvoering ook niet een enorm bedrag op levert. ( 150 euro kwarts, 225 - 300 euro mechanisch. Maar het blijft bij tweedehands, wat de gek ervoor geeft.
Voor deze bedragen zou ik zo’n horloge nooit weg doen, je hebt hem tenslotte gewoon gekregen van je oma, hoe vet is dat :wink:

Persoonlijk zal ik deze longines wat je van je oma heb gekregen nooit wegdoen tenzij je geen goede verstandhouding met haar hebt maarja dat is persoonlijk.
De prijzen op chrono24 is naar mijn mening winkelprijzen en wel aan de hoge kant deze bedragen zal je nooit krijgen als je hem verkoopt.
Kijk anders naar de afgelopen veilingen wereldwijd op ebay.
Je kan en soms worden handleidingen en papieren ook op ebay aangeboden en dan heb je tenminste deze longines horloge kompleet met doos.
Groet
AntonSV