Longines spirit 1/2 link of alternatief

Sinds een week of twee ben ik de gelukkige eigenaar van een Longines Spirit 37mm met blauwe wijzerplaat. Heel erg verliefd op dit horloge, echter de band… Ik ben de micro adjustment vavb Christopher Ward gewend en ik krijg bij die Spirit niet de juiste maat ingesteld. Bestaan er halve schakels voor de 19mm Longines band? Of weet iemand alternatieve metalen banden mét micro adjustment?

Mijn Spirit 37mm heeft zowel halve links als 5 micro adjust gaatjes in de clasp.

1 like

Hmm :thinking: zie ik die halve links niet in de mijne?

Vreemde zaak, Heb je deze nieuw gekocht? Ik zou de verkoper vragen om de ontbrekende links alsnog te leveren.
Quote van Watchcrunch:
Fit-wise, I don’t think anyone will struggle - there’s two removable ‘half-links’ (they’re actually a little bigger than a ‘half’) and five adjustment points on the clasp.
https://www.watchcrunch.com/Chunghauphoto/reviews/longines-spirit-ref-l3-410-4-63-6-review-10302

Daarvoor kan je ook de sluiting verstellen. Die 5 gaatje waar een pin nu in zit…

Ik ging er vanuit dat dit wel bekend was bij TS. Het lijkt mij sterk dat met 5 posities geen goede pasvorm te vinden is, ongeacht wel of geen half links.

Ik zie geen halve links, ook niet bij foto’s van andere Spirits. Het vinden van de juiste maat is gewoon wat meer werk, gezien ik mijn Christopher Ward dagelijks een aantal keer verklein of vergroot, is het een kwestie van wennen aan de Longines wanneer die wat losser zit. Niks aan te doen helaas.
Ik ben bekend met het aanpassen van de grootte door die 5 gaatjes maar dat is onderweg niet haalbaar :wink: er mee leren leven of een andere band is de oplossing.

Dank voor jullie reacties!

En een pushertje met je meenemen gedurende de dag? Verstellen met de micro adjust duurt nog geen minuutje. Gefeliciteerd met je mooie Longines! :slight_smile:

Waarom meenemen? Dit kun je toch thuis doen? Gedurende de dag ga je de band niet aanpassen als die eenmaal goed zit, toch? Of ben ik nu zo’n “kom je er nu pas achter” figuur en dat mensen dit wel doen? :thinking:

:point_up: veel plezier er mee!

Thanks. Pusher is een alternatief ja. Heb ik al ondervonden. Grappige is, dat wanneer ik mijn G-Shock draag ik geen keus heb, dan zit de band beter, maar bij een metalen band merk je echt dat door de dag heen je pols dikker en dan weer smaller wordt. Dat is inderdaad een dingetje van ontdekken voordat je weet waarover het gaat.

Serieus?

Ik denk dat dit de meest steekhoudende conclusie is. Heb je al geprobeerd om de micro-adjust op het eerste gaatje in te stellen, link(s) te verwijderen en dan de micro-adjust te finetunen? Ik kan me (op basis van eigen ervaring met deze band) overigens niet goed voorstellen dat er met de link-grootte in combinatie met de micro-adjust van deze Longines geen redelijk werkende maat voor alledag gemaakt kan worden?

1 like

Jazeker. In de ochtend vooral, dan is ie te groot en maak ik m 1 of 2 tandjes kleiner.

Dat is het 'm juist. Redelijk werkende maat is waar ik mee moet leren leven. Bij de Christopher Ward band is het de hele dag een perfect werkende maat. Asl je dat bent gewend mis je het enorm. Neemt niet weg dat ik mijn ogen niet kan afhouden van de wijzerplaat. Die is nog altijd even mooi.

1 like

Wat een heerlijk probleem om te hebben dat je je horloge “wilt” / “moet” verstellen tijdens de dag :wink: zou willen dat dat mijn grootste uitdaging van de dag was.

Maarre met een metalen bandje is het idd even wennen maar als je je horloge een aantal dagen achter elkaar draagt zal je merken dat je het niet meer door hebt na een weekje.

1 like

Haha, echt hé. Je weet pas wat je mist, als je een Christopher Ward hebt gekocht… :rofl:

Deze sleutelhanger ritselen op HF.

2 likes

Wat? Hoe dan? Wat doe jij waar je polsmaat zo enorm van fluctueert, joh?

Ik had er eentje aan m’n sleutelbos hangen. Eén ritje op een fiets, en de helft was er uit gedraaid en verloren in het bos. Ik zou gewoon zo’n ding in m’n portemonnee stoppen:

https://www.amazon.com/Collection-Remover-iPhone-Samsung-Galaxy/dp/B07GJQ6STX/ref=sr_1_4?keywords=sim%2Bcard%2Bremoval%2Btool&qid=1705950759&sr=8-4&th=1

:wink: Je kunt er vier kwijt raken voor je er doorheen bent, en het is nog tien maal goedkoper ook.

Ah, ik ben m niet kwijt. Maar zit aan mn huissleutels en die zitten in mijn broek of jaszak.

Nog nooit uit zichzelf los gegaan bij mij ook.

Goeie! Waar moet ik zijn voor deze life saving tool?

1 like

De een heeft er blijkbaar meer last van dan een ander. Ik houd van een iets strakker passend horloge. Hierdoor is de marge minder wanneer je bloedsomloop wat meer z’n best moet doen. Geloof me, ik zou het liever ook niet hebben.

Op dit moment bij HF leden die er vanaf willen… zijn er genoeg verkocht binnen hf