Mischien bedoel ik gedurfd als herkenbaar, je zal dit horloge, ondanks zijn simpele ontwerp, toch niet snel verwarren met een ander horloge. Vooral door die iconische, en door sommigen verfoeide, uurwijzer.
De lange lugs bij de Longines zijn niet zo uitzonderlijk bij het merk, me dunkt. De Conquest bijvoorbeeld geeft écht een grote indruk, vind ik, zelfs de 39mm versie (conquest 39 al om gehad)
Ook bij de Conquest : het verschil tussen bijvoorbeeld de blauwe sunburst en de zwarte wijzerplaat is dat bij de blauwe alles opgelegd is, terwijl bij de zwarte bedrukt. En toch springt die zwarte er vanop een afstand er zonder twijfel uit, visueel dan.
Ik heb net zo’n beetje dezelfde indruk bij de Tudor en de Spirit. De Spirit is prachtig maar mijn buikgevoel zegt toch dat die Ranger nét iets meer, hoe zal ik het zeggen, klasse en degelijkheid uitstraalt. Denk BMW en Volvo : BMW maakt prachtige auto’s maar toch een beetje meer bling bling dan de oerdegelijke en misschien wel iets saaiere Volvo. Of is dat een gevaarlijke vergelijking ?
100% spirit. Die ranger is niet tudor’s mooiste als je het mij vraagt.
btw, je kan natuurlijk ook een paar euro bijleggen en voor een Rolex Explorer 40mm gaan.
Ik zit normaliter in het kamp Tudor, maar de Spirit mag er ook zijn. De mooie opgelegde cijfers van de Longines geven bij mij de doorslag
Altijd Longines. Meer horloge voor je geld.
Sinds iemand op HF in een reactie de uurwijzer van de Tudor but plug heeft genoemd, kan ik er niets anders meer inzien.

Qua looks vind ik de Longines vele malen mooier, alleen draagt die wel wat lastig (voor mij persoonlijk) door de lange lugs
Dit inderdaad. Super lange lugs!
Da’s niet het logo van Volvo…
De Tudor alleen al voor t draagcomfort.
Daarnaast is de brushing te samen met de gepolijste details geweldig, gebeurd zoveel meer op dan deze plaatjes doen vermoeden.
Alle rust, enorm clean maar toch. Toch reuze spannend
De longines, mooi cijfers absoluut.
Die sterren snap ik niet, wat een misplaatst feestjes .
Vind het net te mooi, te veel sieraad voor dit type horloge

Rolex Explorer
Niet origineel meer, dat wil en/of heeft iedereen al.
Patek ? Uhm, dat is niet in dezelfde prijsklasse als de Longines en de Tudor.
Bovendien is de ‘3’ afwezig, sowieso een ‘no go’ bij mij…
Wat een geslaagd ontwerp is dat hé!

de ‘3’ afwezig,
Op iedere derde van de maand is het dan jouw dag!
Ik heb bij alle twee de modellen wel mijn bedenkingen, die Tudor wijzerplaat ziet eruit alsof ze die nog even snel op vrijdagmiddag er bij moesten verzinnen, ‘fuck it, print het maar gewoon allemaal’ en die 5 sterren review van de Longines snap ik ook echt niet.
Als je ze naast elkaar houdt is de overall uitstraling van de Longines wel echt een stukje hoger terwijl de Tudor écht fieldwatch is.

Edit: heb je de black bay 36 van 2023 gezien?
Poeh, mooi deze! Als het een keuze zou zijn tussen de Longines en deze BB36, dan zou ik het wel weten. Ik vind de Ranger ook een beetje saai.
Lol @ buttplug ik zie nu echt niets anders meer…
Ik heb momenteel dus 4 horloges, lang niet het niveau van Tudor of Longines.
Ik ben halsoverkop aan het verzamelen geslagen en nu zie ik dat ik te snel van stapel ben gelopen.
Van de vier horloges is er uiteindelijk maar één die ik vrijwel elke dag draag, en dat is mijn Hamilton Khaki Field Bronze. Vind ik geweldig.
Mijn andere, een Certina DS Super PH500M, een Certina DS Chronograph en een Hamilton IntraMatic Auto zijn mooie horloges, anders had ik ze niet gekocht, maar uiteindelijk met hun 42 cm te groot voor mijn 18 cm pols.
Ik was gewaarschuwd hier op het forum, maar goed, koppige ezel ben ik toch wel.
Maar goed : ik wil mijn ‘verzameling’ nu beperken tot 2 of maximum 3 horloges. De Khaki Field Bronze dus met 38 mm, staat me prima.
En nu was ik dus op zoek naar iets exclusiever, liefst retro, of toch met wat retro toetsen. Ik was weer aan het kijken in dezelfde prijsklasse : Tissot, Seiko, Certina, etc. maar ik wou sowieso toch liever iets meer uitgeven deze keer.
Die Spirit Titanium zat al lang in mijn achterhoofd dus maar weer gaan kijken naar de site van Longines en dan zo bij de Tudor ranger terecht gekomen. Maar als ik eerlijk ben, is het nog niet echt wat ik zoek.
Maar bij het bekijken van de modellen van Tudor had ik meteen ook hetzelfde gevoel dat ik bij Oris had. Kan het niet uitleggen wat het juist is, maar ergens dezelfde ‘vibe’…
De Big Crown Pointer Date stond trouwens ook al een tijdje op mijn verlanglijstje… Bij Tudor heb ik echter ook nog wat verder gezocht en zo bij de de Black Bay 39 terechtgekomen. Al een hele hoop foto’s en video’s bekeken en dat is toch echt wel een prachtstuk !
Dus ik kijk verder. Sowieso eens een AD zoeken die Tudor verdeelt en eens gaan passen. En ik denk dat ik sowieso toch ga smelten voor die Oris…
Budget is 5000 tot 6000 euro, denk dat dat moet lukken. Enfin, we zien wel, het kan nog alle kanten uit