Longines technische vraag

Enkele maanden geleden service gehad. Loopt nu 1 minuut per dag achter.gangreserve van 14 uur.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn.

1 like

Wat betreft de oorzaak kan ik je niet helpen.

Ik neem aan dat je garantie op de service hebt…?
Dan zou ik even aankloppen bij degene die het onderhoud heeft uitgevoerd…

2 likes

Is van een kennis. Vraag het even na. Naar Longines gestuurd via Aken bij juwelier Lausscher die er ook zelf " naar gekeken had maar er was niets aan de hand"… Zo een dus :wink:

1 like

Als het horloge Ă©Ă©n minuut per etmaal achter loopt en de gangreserve maar 14 uur bedraagt, nota bene na een recente service, dan kan ik me haast niet voorstellen dat er ĂĽberhaupt onderhoud is uitgevoerd. Het is in ieder geval absoluut onacceptabel.

1 like

Zowel een lage gangreserve en achterlopen.
Ik heb meer vragen dan antwoorden :no_mouth:

Wanneer een horloge met deze klachten op mijn werkbank landt dan ben ik sowieso benieuwd naar amplitude en beat, plus de stabiliteit van het tempo. Verder zou ik gaan kijken naar de smering van diverse lagers en de toestand van de aandrijfveer. Ook de speling of gebrek hieraan van diverse raderen zou ik nakijken.

Maw een hele waslijst van mogelijke oorzaken.

Als het een horloge van 1 van mijn klanten zou zijn, dan wordt onder garantie gewerkt totdat het probleem verholpen is.

Terug naar Lauscher of als daar geen vertrouwen meer in is, een ander gecertificeerd Longines service center in de regio opzoeken (maar eerst terug naar de bron).

Cheers,
Lowieke.

4 likes

Slechte smering, verkeerd gebruik van epilaam, magnetisch… terug naar de werkbank.

2 likes