Longines type

Kan iemand mij misschien helpen met het vinden van het type n.a.v. een advertentie.
Heb nu een tijd zitten zoeken op het net en kom wel modellen tegen uit de jaren 40/50 die er erg op lijken maar het niet zijn. Vind het wel een geinig horloge, diameter ongeveer 32/33 mm. Merk is longines.

Bijgevoegd enkel (vage) foto’s.
Vast bedankt :)!

1 like

Als ik goed kijk dan lijkt het verdacht veel op een horloge.

4 likes

Kan je betere foto’s maken en plaatsen?

Het horloge is niet in mijn bezit. Ik kom tot de term ‘longines sei tacche’ wat voor de 6 inkepingen op de caseback staat. Nauw verwante modellen variëren van de jaren 20’s tot 50’s.

Eh ja. Dat is hoofdstuk 1 zeg maar

1 like

Ff in longinesboek gekeken vind wel iets gelijkaardigs maar met hogere serial.
Wat duidelijke fotos naar Longines sturen en je krijgt daar vlug een antwoord en een cert , als ie ok is

2 likes

Even een account aanvragen op Longines.com en dan kun je een extract of archive opvragen, dat is gratis.

1 like

Dit is dat (niet lopende)horloge dat op marktplaats stond. Verkoper vroeg er €50 voor maar kwam ineens met een verhaal dat een kenner hem gebeld had dat het 350 waard was of zo :slight_smile:

ben toen maar afgehaakt.

1 like

Wat heb ik toch een hekel aan dat soort figuren, koop het dan gewoon voor 350 euro of laat het gewoon gaan…

1 like

Longines Sei tache met vermoedelijk opgemaakte wijzerplaat en relumed wijzers. Ik weet geen specifieke ref bij deze maar je hebt ze in verschillende configuraties.

1 like