Longines Ultra Chron cal. 431 automatic

Kwam dit prachtige uurwerkje tegen op veilingsite waar ik regelmatig kijk. Vaak veel roest en beschadigingen maar deze.
De wijzerplaat en wijzers zijn prachtig en heb zo’n beetje alle Longines Ultra op deze site voorbij zien komen maar (nog) niet met deze plaat. Heeft iemand een foto hoe hij er origineel uit moet zien. En zo ja van welk jaar is dit.

Tevens de vraag van het kostenplaatje om zoiets in oude luister te herstellen.

1 like

Prachtige uurwerken, ik heb er 2, een Türler Chronometer (gouden rotorgewicht ipv staal).

Service is kritisch door het hoge tikgetal (meer frictie, meer slijtage). Daarbij zijn speciale smeermiddelen vereist (droogsmeermiddel voor de balans, olie wordt weggeslagen door de hoge snelheid).

Anders gezegd: kost geld…

1 like

Bedankt voor je reactie. Ja ik zit waarschijnlijk een paar segmenten te hoog te vissen. Het uurwerkje staat vooralsnog op nog geen 30 euri en 15 euro verzendkosten bij een Duits horlogebedrijfje. Staat nog een kleine 20 uur te koop dus de prijs zal lekker oplopen. :frowning:
Bedrijf heb ik inmiddels een tweetal horloges gekocht en lijkt okay. Een rechthoekige Just (schijnt Nederlands merk te zijn) en een Hans Hirsch Pilot.

Gaat dik over de 100 Euro eindigen.
120-150 is een beetje de going rate.

Uiteindelijk voor euro 72 en verzendkosten van eigenaar gewisseld.

1 like

Dat is best goedkoop!
Laatste die ik op ebay heb gevolgd is voor riant boven de 100 Euro gegaan en daar moest nog verzend en import overheen.

Bedankt voor de update!

Verzendkosten zijn hier standaard euro 14,95 dus die komen er nog wel bij.