Longines ultronic. Nu een blauwe :)

Okee, dit is écht de laatste stemvork die ik koop blabla… Ik denk dat ik alle stemvorkhorloges koop waar ik goedkoop aan kan komen, het is nu eenmaal niet anders :+

Deze liep al, maar was bijna niet aan de gang te krijgen. Normaliter moet ie gewoon gaan zoemen als er een batterij in gedaan wordt. Na het zoeken door de stapel sloopspoelen bleek ik toch nog wat goede te hebben. Dat bleek te werken. Of het schoonmaken, ik weet het niet, ik ga hem niet wéér uitelkaar halen. Nu heb ik eigenlijk nog een “component coil” nodig voor mijn omega, maar de goedkoopste kost op ebay meer dan 70 euro, dus dat wordt een lange termijn project. Bij deze heb ik de onderste spoel (op de foto) vervangen, dat is de kleinere spoel waar ik nog meer van heb.

Hele mooie wijzerplaat, helaas met een flinke beschadiging tussen 4 en 6, maar de fantastiche indices maken het helemaal goed. De minutenwijzer gaat door de indices heen :slight_smile:
Ja ik moet nodig eens dat relumen leren…


Maar om de pols is ie heel draagbaar :slight_smile:

Oh yeah :~

Weer zo’n mooie Longines,ziet er prima uit, bij zo’n grote foto is die beschadiging van de wijzerplaat natuurlijk beter te zien dan in het echt.
Gelukkig heb je een leuke voorraad reserve onderdelen op voorraad.

Dankjewel, maar het is zolangzamerhand wel op. Nog wat losse spoelen (alleen de kleine helaas) en wat mechanisch spul. Nou heb ik al flink wat leuke klokjes aan de gang gekregen :slight_smile:

Gaaf. Ik heb (lang) eenzelfde gehad. Was mijn 2e vintage aankoop (na een Pontiac Maillot-Arc-en-Ciel chrono).

Prachtig die Ultronic’s. Ik ben ook vooral gecharmeerd van de seconde wijzer die onder de indexen doorloopt.

Ik ben dol op Longines en deze heb ik nog niet grrrr :wink:

Nee topaanwinst Martijn,vind hem prachtig

Je hebt weer een mooie klok te pakken, geniet ervan (tu)