Ten eerste mijn excuses omdat ik het over een quartz horloge heb.
Ik heb mogelijks interesse in een Longines VHP 36 mm.
Op de Longines site is deze niet meer beschikbaar en mijn juwelier waar ik mijn Longines Spirit kocht, zei dat dit mogelijks is omwille van problemen met het binnenwerk.
Ik weet dat bij een aantal handelaars zoals bv. Schaap en Citroen deze wel nog beschikbaar is.
Mwah, Longines is bezig met opschalen in de markt. Denk dat de VHP lijn daar niet goed in het plaatje paste.
Ik weet niet over welke problemen het evt zou gaan.
Ik vind het eerlijk gezegd echt geen mooie horloges. Qua looks is dit Michael Kors-territorium, dus ik vraag me dan af hoe graag je dat Longines-merkje op je plaat wilt hebbenâŠ
Smaken verschillen natuurlijk.
Ik heb m nu vier jaar en het enige probleem dat ik er mee had is veroorzaakt door de juwelier die bij het vervangen vd batterij niet de juiste procedure volgde.
Er is toen door Longines een nieuw uurwerk in gezet.
Ik vind m mooi en hij is zeer accuraat.
Ik hoorde, dat enkel longines de batterij kan vervangen. Ze houden hem âaan de praatâ tijdens de wissel zodat het uurwerk niet van slag raakt.
Dat is wat ik heb gehoord, verbeter me als ik het fout heb, ik ben ook maar een halve achterlijke.
Blijkbaar ontstaan daar de problemen door, het is niet zomaar een gewoon Quartz uurwerkje waarvan je ff de batterij omwisselt voor een nieuwe blijkbaar.
Mijn eerste exemplaar had wel een probleem. Die ging in âEnd of lifeâ modus (alsin de batterij is bijna leeg) na een maand, terwijl de batterij minstens paar jaar mee zou moeten gaan. Via AD teruggestuurd naar Longines en heb uiteindelijk een volledig nieuwe gekregen. Model was gekocht net na release van de moderne VHP lijn. Met de nieuwe nooit problemen gehad. Die hangt ook nog rond op het forum.
Met mân huidige 36mm ook geen problemen. Heb deze nu ff langer dan 2 jaar.