Longines VHP

Wat vinden we van deze nieuwe LONGINES Conquest VHP, vindt hem wel wat hebben mooie techniek weet alleen niet wanneer hij beschikbaar is jullie een idee? Hij is er ook als Chronograaf.

3 likes

Op zich wel aardig, maar vind die crownguards wel erg aanwezig. 5 bar waterdichtheid is nou ook niet echt geweldig te noemen.

Ik vind hem best lelijk…

2 likes

Ik niet, maar de kroon en crownguards wel.

Mijn beste,

Inderdaad!!
De verhouding is uit het lood geslagen!!
Wel een fraaie ingetogen wijzerplaat!!
Met een mooi datumvenster!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

100 bar zou beter geweest, zo’n kroon zit ook op sommige Casio Edifice modellen is een soort magic kroon.

Wel mooi alleen dat getal 6 en de 12 moesten ook als streepjes zijn
En dat vhp in de wijzerplaat moest er niet staan

Mooi! Gewoon een goed geslaagd en redelijk eigen ontwerp. Aan de kroon moest ik even wennen maar die vind ik nu prima te pruimen…

Overigens is het een erg fijne nieuwe lijn met een redelijk uniek quartz uurwerk. Maximaal 5 seconden afwijking per jaar. Dat is echt best bijzonder en doet me denken aan de beste citizens.

Ook leuk hoe die wijzers kunnen calibreren na schokken of magnetische velden, prima!

De chrono vond ik, door de tricompax plaatsing van de subdials, ook erg geslaagd en wellicht komt de kroon daar beter tot z’n recht met die pouseurs ernaast. De datum had hier dan weer beter gemoeten…

Hier nog wat betere foto’s en een aardig linkje voor meer info;

http://www.ablogtowatch.com/longines-conquest-vhp-high-precision-watches/

1 like

Zeker een interessante quartz, ben wel benieuwd naar de blue dial, al lijkt ie een beetje vaal? Op Jurawatches te pre-orderes voor levering in november

Aan juwelier Bouwman gevraagt volgens hem wordt hij pas leverbaar in januari. Dus nog even wachten.

Oogt een beetje als een jongensklokje van de Hema.
Ik vind het weinig uitstraling hebben.
Technisch vast goed, maar ja het oog wil ook wat

Tja, dat heb ik met bijna al die Seiko modelletjes. Zoveel mensen zoveel wensen…

Nou… die Longines…:roll_eyes:
Ik vind ze er altijd zo ā€˜fabrieksmatig’ uit zien.

Doe mij deze maar dan…:hugs:

2 likes

Deze mag er zijn wat een beauty
Welk model is deze zie ze eerste keer

Omdat er geen bezel op zit lijkt het net of deze wel goed is uitgelijnd…:wink:

Of komen die problemen door al het handwerk?

:slight_smile:ļø 'k wee nie…:wink:

Maar ik ben best wat saaiheid gewend.
Maar wat een nietszeggend stuk horloge.

Met elke keer die 12 en die 6 op die plaat…

Guur hĆØ?!

Ik kende hem ook niet.
Kwam hem ooit eens toevallig tegen.

Brightz Phoenix.:sunglasses:
SAGQ003

1 like

De SAGQ003 schitterend! Was dik 2k…En rond de 39mm

Ik wil mijn marinemaster verkopen om deze Longines te kopen, ben ik dan niet goed bij mijn verstand of juist een goed idee…

Beide :grinning: