Longines vintage tv dameshorloge

Hallo allemaal, ik ben wat je noemt gegrepen door dit horlogeforum, na een heleboel info over het zentra zakhorloge een nieuwe zoekactie mijn moeder had dit longines g.g. dameshorloge, het is nu van mijn zusje, kent iemand dit horloge, of weet iemand hoe oud het is?

ik schat zelf ongeveer jaren 50

2 likes

Denk dat je zelf al een heel eind goed zat. eind 40 begin 50 zou ik zeggen vanwege de kast met zgn “hooded lugs”. Wijzerplaat is ooit opnieuw opgemaakt. Lettertype klopt niet.

1 like

Je kunt bij Longines gratis een “extract of the archives” aanvragen. Dan krijg je een mooi documentje toegestuurd met de leeftijd van het horloge en waar deze destijds verkocht is (mits de informatie beschikbaar is uiteraard).

3 likes

Okee, ik weet niet wat hooded lugs zijn, en wat betekend het dat dewijzerplaat opnieuw is opgemaakt? Een nieuwe wijzerplaat, van hetzelfde merk of hoe moet ik dat zien?

Wat ik me ook afvraag is wat voor soort bandje er toen aan zat, wat er nu aan zit is hedendaags, beetje lomp vind ik maar geen idee hoe je daar nu weer achter kan komen, of misschien ook gewoon bij Longines omdat ze echt alles hebben gedocumenteerd?

Een opnieuw opgemaakte wijzerplaat is de originele wijzerplaat
 maar dan met een nieuw “lakje” en nieuwe opdruk (van het merk en de streepjes). Van vintage horloges raakt de wijzerplaat nog wel eens verkleurd (of waterschade) en dan kon je die opnieuw laten “opmaken” bij een horlogemaker.

Het achterhalen van het originele bandje is een lastige. Dan zul je op zoek moeten gaan naar een oude advertentie waar het horloge op stond. Of een vergelijkbaar model.

Attentie aub, @ponkewonke gevraagd aan de Longines infobalie. :loudspeaker:

Nou, inmiddels ben ik weer een heleboel meer te weten gekomen, dank voor al jullie info, mijn oudste zus wist nog te vertellen dat het het huwelijkscadeau van mijn vader aan mijn moeder was, in 1950, ze wist ook nog te vertellen dat het ooit is gereviseerd in Zwitserland, dat zou dan toch heel goed ook bij Longines kunnen zijn geweest, ik ga het checken maar dat kan pas als ik het horloge even hier heb, dat duurt nog even😀ik laat het nog weten