Longines Vintage - Welke model is dit?

Beste,
Weten jullie welke model dit is?
Ik heb de horloge van mijn vader gekregen en hij hebt het al in de jaren 70 gekocht. I zou graag willen weten uit welk jaar deze komt en ook welke waarde het horloge heeft.
Alle info is welkom! Alvast bedankt!

Apart model, heb je ook een foto van de achterkant?

Staal, neem ik aan? Quartz of handopwinder? Eventuele referentie?

Ja, er staat de serial number. Ik heb de foto van serial number niet getoond omdat ik niet zeker als dat zo goed is!?
Ik heb gezien dat de serial number often is blocked out.

Ja, dat komt voor, maar lijkt me persoonlijk geen issue. Je hebt geluk dat het een Longines betreft, zij bieden namelijk een gratis service om informatie over een horloge op te vragen. Als je een account aanmaakt op Longines.com dan kun je daar een informatieverzoek voor jouw horloge indienen op basis van het serienummer van het uurwerk en het referentienummer, je krijgt dan in de regel binnen een paar dagen exact te horen wanneer dit horloge is geleverd en aan welke juwelier.

Kijk eens naar de tekentjes naast het Swiss Made
Die wijzen volgens mij op een wijzerplaat uit edelmetaal.
Du ik zou bijv. eens op de sluiting kijken of er stempels op staan.

Bedankt voor het antwoord. Ik heb een mail gestuurd naar Longines maar nog niets gehoord. Ik dacht dat het kan heel lang duren.

Volgens mijn vader is het goud 18K, maar dat been ik zelf niet zeker van. Heb ik niet laten controleren. Op het sluiting is er 2 stempels.
Waar kan ik de referentienummer vinden?

750 zie ik. 18K.

Maar een echte test geeft uitsluitsel wat de precieze K is.

Zit de band vast aan de kast. Doorlopend?

Tof klokkie zeg

Goed gezien, sigma dial…

(https://www.hodinkee.com/articles/what-is-a-sigma-dial)

Het referentienummer staat aan de binnenkant van de kast. Deze moet dus worden geopend.

Wat is de maat L x B, want de foto maakt de horloge misschien groter en geeft een vertekend beeld.
Ik denk eigenlijk dat het een dameshorloge is en dan is de waarde beduidend minder :smirk:

Eindelijk heb ik een antwoord gekregen van Longines;

_" Originally, the serial number identifies a wristwatch in 18ct white gold bearing the reference 4682, part of the Flagship collection. It is fitted with a manually wound mechnical movement, caliber 378 and was invoiced in February 1976 to the company Al-Jamal, which was at that time our agent for the Emirates."

Ik vraag me af betreffende de steen, wat kan het zijn?
En de waarde!?
Waar en hoe kan ik en dergelijke horloge verkopen?

1 like

Dat is een snelle reactie.

Er zijn genoeg mogelijkheden om te verkopen. Hier op het forum is natuurlijk een verkoop gedeelte.

Je zou eerst nog een topic aan kunnen maken om erachter te komen wat het waard is en als dank dan het horloge kunnen verkopen aan liefhebbers binnen het forum. :wink:

Wat bedoel je met de steen?

Het steentje op de wijzerplaat op de 12 positie, denk ik.

Ik heb geen verstand van edelstenen maar ik geloof niet dat dit een aanzienlijke waarde vertegenwoordigt als het al een diamant zou zijn.

Waarom wil je het horloge van je vader verkopen? :crying_cat_face:

Hoeveel weegt het horloge, met die band er bij aardig wat denk ik? Ik denk dat de waarde ook een groot deel zal afhangen van de goud waarde.

Geen idee. Dat zou een expert alleen weten en hangt ervan af wat je als aanzienlijke waarde zelf ziet.

Als je wat betere foto’s zou hebben dan zou het wel makkelijk zijn. Ook van de achterkant.

Dag iedereen,
Betreffende de “steen” is het volgens Longines “Please note the jewels inside the movements are synthetic rubies.” dus geen waarde eigenlijk. Het gewicht van het horlog is 100 gram.

Ik wens de horloge te verkopen en vraag me af als iemand hier op het forum geĂŻnteresseerd is?

Mvg
Fredrik

Is die band verstelbaar?