Longines vs Tudor

Welkom op HF en veel plezier hier gewenst Van de door jou genoemde horloges gewoon kopen welke je het mooiste vind en een andere adviseur kiezen, succes😀!

Heb je de tissot powermatic 80 gentlemen ook overwogen?

In ieder geval niet de Tudor style.
Eigenlijk te groot met 41mm.
En dan deze tekst op de wijzerplaat.

Uh, ja, het is een automaat. Maar omdat nu zo op de wijzerplaat te zetten…
Het is geen horloge van €100

Dan de royale, Als je hem mooi vindt zou ik die nemen. Aparte kast met geïntegreerde band.
Het is niet mijn smaak met Romeinse cijfers en die aparte fluted bezel. Een beetje te veel van het goede. En ook weer redelijk groot met 41mm.

En als laaste degene die ik zelf het mooiste vindt. De Longines. Alleen ook weer veels te groot met 42mm.

Deze horloges in 39mm zouden veel mooier zijn geweest. Het zijn halve dress/sport horloges.

Wat is jouw polsmaat? Als je dunnere polsen hebt (onder de 18,5cm) zou ik niet voor zo’n groot model horloge kiezen.

1 like

Ik dacht ook, ik mis de foto’s maar laat ik eerst alles lezen voordat ik iets ga roepen. Dus puur op merk zeg ik Tudor maar dat slaat natuurlijk nergens op :blush:.

Die watch kenner heeft er mijns inziens de ballen verstand van. Sellita uurwerk en dan daarna beginnen over 2824. Slechte kwaliteit bla bla. Zelf doet hij veel Seiko repairs. Klinkt een beetje als de Skoda dealer die BMW gaat afkraken over kwaliteit :sweat_smile:

On topic:
De Longines die je aangeeft is en dress watch. Lijkt mij minder geschikt voor every day use. Zou dan eerder bij Longines naar de Spirit Pioneer lijn gaan kijken. De twee Tudor’s die je aandraagt zijn leuk maar wel de instap Tudor’s. Heb je een BB58 blue nog overwogen? Dat zou mijns inziens de perfecte daily watch zijn. Duiker met 200 meter water resistance, inhouse uurwerk met 70 uur power reserve. Op het forum staan ze regelmatig paar honderd euro onder list.

7 likes

Mijn voorkeur heeft de Longines!

6 likes

Dat je de watch kenner beter links kan laten liggen als er zo gesproken wordt over sellita. Die uitspraak slaat echt nergens op.

Het uurwerk van de longines is ook niet perse beter. Tudor heeft in het verleden altijd top grade uurwerken gemodificeerd en gereguleerd afgeleverd. Weet niet of dit nu nog steeds het geval is. Het verschil in uurwerken is dusdanig klein dat het je keuze niet moet beïnvloeden.

Van deze opties vind ik de longines het mooist.

2 likes

Om het toch een beetje op te nemen voor de ‘kenner’: De Tudors moeten het m.i. vooral van de styling en afwerking hebben. Het uurwerk is niets bijzonders, maar met de kwaliteit is echt niks mis. Het ETA A31.L91 uurwerk van de Longines is ook geen ‘haute horlogerie’, maar technisch m.i. wel een stuk interessanter door de maanfase-functie.

Mischien helpt dit je een keuze te maken: Wil je vooral een technisch hoogstandje, of vind je het belangrijker dat je iets moois/opvallends om je pols hebt?

Ik zou zelf wel liever een Tudor met een ETA willen hebben, maar dat is meer gevoel dan dat er een objectief verschil in kwaliteit is. Tudor gebruikt al jaaaaaren ETA, ik vind het gaaf dat mijn ETA Black Bay 36 hetzelfde uurwerk heeft als een Tudor Submariner.

Beetje off topic trouwens, heeft niet zoveel met de keuze van TS te maken.

1 like

Begrijp ik helemaal. Zou ik ook liever hebben, ook omdat ETA het origineel. Is. Als in mijn Tudor Prince nu een Sellita zou zitten zou ik het niet erg vinden. Heb prima ervaringen met Sellita.

2 likes

Geen van de drie, wat mij betreft, maar dat is persoonlijke smaak.

Dit is de eerste keer dat ik hoor dat de Tudor uurwerken (Sellita danwel ETA) van slechte kwaliteit zouden zijn. Liefhebbers hebben wel een voorkeur voor de ene of de andere, maar “slechte kwaliteit”???

Overigens ben ik een (vintage) Longines fan, maar dit model spreekt mij niet erg aan.

1 like

Gezien de 3 modellen die de topicstarter aandraagt, denk ik niet dat hij op zoek is naar een duikhorloge.

:rofl:

(toch eindigt Skoda vaak boven BMW in de diverse betrouwbaarheid-lijstjes)

5 likes

technisch en mooi , momenteel gaat mijn voorkeur naar de Longines door de maanfase

1 like

Ik denk niet dat veel mensen vooral een BMW kopen omdat omdat ze op zoek zijn naar een betrouwbare auto. Of je moet Alfa rijder zijn. :joy:

Net zo goed moet je een Tudor niet kopen voor het uurwerk. Voor het geld van een Tudor zijn er veel spannende opties, en andersom heb je al een horloge met een SW200 voor een paar honderd euro.

Als ik jou was zou ik de Longines kopen. Dan hou ik het wel bij Tudor.

1 like

How zeker. Dat valt best mee hoor. Je zal maar met een volkswagen rijden…

Om on topic te blijven: geen van de 3 vind ik echt de moeite eerlijk gezegd. De longines spirit die hierboven werd aangeprezen is dan weer fantastisch mooi.

1 like

Sowieso de Longines!

1 like

Helemaal mee eens!! :joy::joy:

:face_with_monocle:juwelierszaak …… Mijn ervaring met juwelierszaken is dat ze wel een basic kennis van horloges hebben, maar ze het predikaat “horloge kenner” te geven omdat hij seiko reparateur is mij iets door de bocht. De horloge kenner vind je namelijk hier op het forum. Meer dan 9000 kenners :joy::joy:

1 like

Ben nog aan het twijfelen tussen de moonphase en spirit. Momenteel toch voorkeur naar moonphase, maar ik moet ze allebei in het echt dragen om te vergelijken.

1 like