Ik vind de Longines stijlvol. Tudor heeft mooie sportieve horloges, degenen die jij aangeeft spreken mij niet bijzonder aan. Enkel gebaseerd op uiterlijk.
Nou wil ik niet vervelend doen, maar ik doe het toch.
Plaats foto’s van de horloges waartussen je twijfelt. Ik ben te lui om al die nummers op te zoeken.
Overigens, welkom op het forum.
Ik als Tudor fan zeg hier de Longines. Puur optisch, en vind die moonphase mooi geplaatst.
En als je twijfelt tussen de Style en de Royal, dan zou ik persoonlijk voor de style gaan. De naam zegt het al, véél meer stijl en ik vind die Royal nogal potserig overkomen (en dit komt van RoyalVirgin, no pun intended)
Als Longines fan zeg ik uiteraard ook de Longines, hoewel de 3 bar waterdichtheid laag is voor everyday use.
Sellita uurwerken zijn zeker niet van slechte kwalitiet en vergelijkbaar met ETA.
Wat je vaak ziet is dat bepaalde horlogemerken base grade Sellita uurwerken gebruiken. Deze zijn o.a. nagenoeg niet gedecoreerd en hebben wat ruimere toleranties v.w.b. regulering. Tudor kennende zullen zij waarschijnlijk > base grade (misschien top grade) Sellita’s inkopen, zelf aanvullend snaarstrak reguleren (voor zover ze dat niet waren) en wellicht dingen toevoegen als een instant datum overslag bij middernacht.
Je kan vinden van Sellita wat je wilt, maar je gaat m.i. geen “slechte kwaliteit” in een Tudor vinden.
Ik vind die specifieke Tudor horloges aan de prijzige kant voor het gebruikte binnenwerk. Niks tegen de Sellita, maar Tudor past deze voor zover ik weet niet meer aan zoals ze wel met de ETA’s in bijvoorbeeld de Prince doen, en dat vind ik heel jammer. Is toch wel een stukje Tudor DNA dat daar verloren gaat IMHO.
Als ik zo vrij mag zijn om een suggestie te doen in deze prijsklasse:
Mooie sunburst blauwe plaat. COSC-gecertificeerd automatisch uurwerk met antimagnetische balansveer. 100m waterdicht t.o.v. 30m in de door jou genoemde Longines voor everyday use. En gewoon een super mooi design!
Als je zo’n hoge hoed op hebt van die ‘Watch kenner’ waarom vraag je dan nog naar onze mening? Je twijfelt tussen drie horloges waarvan er twee Tudor zijn, dan is het toch klaar, haha!
Overigens is het de gewoonte dat je je even voorstelt hier