Longines vs Tudor

Dag iedereen

Ik ben aan het twijfelen tussen volgende modellen (allemaal blue dial, automatic movement, everyday use):

1. Longines Master Collection Automatic Moonphase L2.919.4.92.6 ==> 2280€
  2. Tudor M12700-0009 STYLE ==> 2390€
  3. Tudor M28600-0005 ROYAL ==> 2190€

Ik heb wel gehoord van een “watch kenner” dat ik de Tudor moest vermijden wegens de Sellita binnenwerken het van "slechte kwaliteit " zijn

Dat Longines overal het betere movement afwerking heeft (improved 2892 vs standard 2824 van de rest)

Wat zijn jullie meningen?

5 likes

Die watch kenner die je hebt geraadpleegd… Weet er niet heel veel van.
Van dit rijtje: Tudor Royal.

6 likes

Tudor Style heeft een waanzinnig mooie wijzerplaat. Heb zelf de Tudor style met de grijs/zilveren wijzerplaat gehad. Verder ook een heel mooi horloge :slight_smile:

2 likes

De watch kenner heeft een eigen horloge juwelierszaak en werkt ook bij Seiko bij de movement repairs ^^ haha

1 like

Niet helemaal het type horloges dat ik draag of zou dragen maar puur optisch zou de Longines veruit mijn voorkeur hebben.

Mooi klassiek horloge de Longines.

De Tudor Royal iets te bling. ( Nou iets… )

De Tudor Style :thinking:
Op foto’s oogt hij nogal “goedkoop” imho.
Als er Eiky of zo op had gestaan had ik het ook niet raar gevonden.

1 like

Z’n statement over Tudor en Selita uurwerken vind ik nog steeds niet eerlijk. Hij zal vast verstand van Seiko’s hebben.

2 likes

Waarom zou hij dan zo persoonlijke statement maken over de Sellita binnenwerken?

Is het subjectief of echt objectief met zijn movement repairs bij Seiko?

Longines. Valt ook nog wel aardig wat aan de door jou vermelde prijs te doen hoor.

2 likes

Ik vind de Longines stijlvol. Tudor heeft mooie sportieve horloges, degenen die jij aangeeft spreken mij niet bijzonder aan. Enkel gebaseerd op uiterlijk.

1 like

Nou wil ik niet vervelend doen, maar ik doe het toch.
Plaats foto’s van de horloges waartussen je twijfelt. Ik ben te lui om al die nummers op te zoeken. :sleeping:
Overigens, welkom op het forum. :slightly_smiling_face:

18 likes

Ik als Tudor fan zeg hier de Longines. Puur optisch, en vind die moonphase mooi geplaatst.

En als je twijfelt tussen de Style en de Royal, dan zou ik persoonlijk voor de style gaan. De naam zegt het al, véél meer stijl en ik vind die Royal nogal potserig overkomen (en dit komt van RoyalVirgin, no pun intended)

1 like

Welkom!

Ik had voor de Longines gekozen als die niet te groot was geweest.

1 like

Als Longines fan zeg ik uiteraard ook de Longines, hoewel de 3 bar waterdichtheid laag is voor everyday use.

Sellita uurwerken zijn zeker niet van slechte kwalitiet en vergelijkbaar met ETA.
Wat je vaak ziet is dat bepaalde horlogemerken base grade Sellita uurwerken gebruiken. Deze zijn o.a. nagenoeg niet gedecoreerd en hebben wat ruimere toleranties v.w.b. regulering. Tudor kennende zullen zij waarschijnlijk > base grade (misschien top grade) Sellita’s inkopen, zelf aanvullend snaarstrak reguleren (voor zover ze dat niet waren) en wellicht dingen toevoegen als een instant datum overslag bij middernacht.

Je kan vinden van Sellita wat je wilt, maar je gaat m.i. geen “slechte kwaliteit” in een Tudor vinden.

4 likes

Tussen deze 3 vind ik enkel de longines het mooist.
Al eens gekeken naar de blauwe Tudor Heritage of een Tudor Prince met blauwe plaat? :ok_hand:

1 like

Ik vind die specifieke Tudor horloges aan de prijzige kant voor het gebruikte binnenwerk. Niks tegen de Sellita, maar Tudor past deze voor zover ik weet niet meer aan zoals ze wel met de ETA’s in bijvoorbeeld de Prince doen, en dat vind ik heel jammer. Is toch wel een stukje Tudor DNA dat daar verloren gaat IMHO.

Als ik zo vrij mag zijn om een suggestie te doen in deze prijsklasse:

Mooie sunburst blauwe plaat. COSC-gecertificeerd automatisch uurwerk met antimagnetische balansveer. 100m waterdicht t.o.v. 30m in de door jou genoemde Longines voor everyday use. En gewoon een super mooi design!

6 likes

Longines Spirit is ook een mooie model! Wil ik zeker ook is proberen indien ik toch voor Longines ga

2 likes

Zeker doen! Heb zelf de chronograaf versie en ze zijn echt super!
Ik gooi er gewoon nog even een plaatje van @Accuracy in :stuck_out_tongue_winking_eye:

9 likes

Ik waardeer de moeite voor de foto ook :innocent:

1 like

Als je zo’n hoge hoed op hebt van die ‘Watch kenner’ waarom vraag je dan nog naar onze mening? Je twijfelt tussen drie horloges waarvan er twee Tudor zijn, dan is het toch klaar, haha!

Overigens is het de gewoonte dat je je even voorstelt hier :wink:

3 likes