Longines. Wat vinden we van deze modellen en t merk tov Oris?

Hallo mede HFers.

Longines is een merk dat ook al wat langer door mijn achterhoofd spookt en vandaag toch maar weer eens gaan kijken op hun site en nu is deze nog eentje die moet uit komen moet als ik internet mag geloven CHF 1500 kosten

Conquest jumping hour

Meningen?

Verder een die ook wel mooi is maar erg druk. Maar denk wel aardig wat qua complicaties voor pakweg €3000?Value for money?

Retrograde moonphase

And last but not least. Staat ook een rode te koop momenteel hier,

Longines Hydroquest,

En wat nu als we die laatste twee tegen een ander merk zetten die ik ook wel mooi vind

Oris

Artix moonphase

Oris Aquis

Zou dan de moonphase van Oris de voorkeur genieten? Ik vind de Longines wel mooi maar erg druk en ja weet het oris heeft minder complicaties en daardoor ook weer wat goedkoper.

En hoe zit het de de Hydroquest tegenover de Aquis? Is de Aquis zijn meerprijs waard?

V.w.b de Hydro en de Aquis: de Aquis heeft een wat dikkere kast, en de stalen bracelet heeft wat grovere schakels,dan de longines. Hij draagt wat ‘hoekiger’. De oris weegt ca 200 gram, de hydro op staal 160 gram. Ik heb zelf ook erg getwijfeld tussen deze twee. De oris is ietwat meer solide, maar door de vrij dunne kast van de hydro heb ik deze gekozen (deze blauwe dus).

De artix is wel erg apart, datum, dag, maand en maanfase, dat zie je niet vaak. Adviesprijs van de oris is 2450.- wel een stevige prijs. Aan de andere kant de longines moonphase kost ook ca 2900.-

Voor mij dan de oris vanwege de geslaagde mix tussen dresser en strak uiterlijk.

Longines versus Oris…:slight_smile:

Het is dat je het vraagt.:open_mouth::wink:

Longines vind ik ( buiten misschien de LLD )
een beetje ‘gekunsteld’.
Ik kan er nooit echt heel enthousiast van worden… Net als Hamilton overigens…

Oris vind ik veel mooier als merk!:+1:t2:

Ik vraag mij af wat het verschil is in hoogte tussen de HC en Aquis. De Aquis toont ( mijns inziens) niet hoog. De bezel is vrij dun. Misschien lijkt hij hoog door de dikte van de band, die ik juist weer in proportie vind i.c.m. de kast. Wat ik van de HC’s vond, is dat ik de kronen erg klein vond. Priegel dingen.

Wat betreft de maanfase klokken wint de Oris , bij mij althans, weer. Ik hou niet van Romeins geneuzel op de wijzerplaten en cijfers vind ik ook al niks. :grimacing:
De Oris is in mijn optiek gewoon strakker en meer af.

Elf.

Qua dresser met retro looks wint Longines ook wat mij betreft

2 likes

Ik sluit me helemaal aan bij het verhaal van @MeistersingerFa.
En verder vind ik duikers gewoon gaaf!

Even opgezocht: de hc is 11mm dik, de aquis 14mm

Ga het morgen opmeten , maar wat ik gelezen heb is het 12.5 mm.

:wink:

Elf.

Longines heeft een hele aardige master collection! Tweedehands zijn die zeer betaalbaar (hou het forum in de gaten) :smile:

De getoonde longines is geen jumping hour: het horloge heeft te maken met de paardensport: met de linker dial kun de foutsprongen aangeven die een springruiter maakt met zijn paard op de hindernissen. tegelijkertijd kun de je de tijd meten.

Groet
Herman

Longines doet zich (t.o.v. Oris) tekort v.w.b. duikhorloges. Terwijl er toch zulke mooie vintage voorbeelden zijn: http://www.ebay.nl/itm/LONGINES-DIVERS-ULTRA-CHRON-ANNI-60-VINTAGE-AUTOMATIC-SWISS-MADE-WRISTWATCH-/371448450710

1 like

Ben zelf wel een liefhebber van Longines horloges geworden. De horloges hebben een erg mooie stijl van zowel de sportieve tot de meer klassiekere Heritage modellen. Vooral de automaten lopen zeer goed op tijd. Kan je helaas van niet alle merken zeggen. De hydroConquest modellen zijn horloges met een sportievere insteek, maar staan ook echt top onder een kostuum. Ik zou het wel weten…

[URL=http://s1317.photobucket.com/user/AussieSMagna/media/Longines/IMG_4461_zpstcpgv9sb.jpg.html]

[/URL]

1 like

Ik verkies de longines moonphase boven de Oris. Ik vind de longines hoewel druk mooi in balans en klasse uitstralen. De Oris kan mij niet bekoren, ik vind de wijzerplaat niet in balans waarbij ik zowel de maand en dag als de datumwijzer te klein vind.

1 like

True!

Ik weet het ook :wink:

1 like

[quote=“watchup, post:8, topic:52551”]

Gemeten, Aquis.

Dik ; 12,8 mm
Lugend <-> lugend ; 50,4 mm

Elf.

Ik zou voor de Aquis gaan. Longines spreekt me net wat minder aan; Oogt wat minder sterk qua design, maar is ook persoonlijk. Beide zijn geen verkeerde keuze. Succes!

Was die retrograde moonshine v longings niet n speciaal uurwerk? Hoorde ik tenminste v n juwelier. Ook t verzetten gaat bijzonder.

Kwa merk zit t volgens mij op ongeveer hetzelfde niveau.

Ik hoorde v n juwelier dat t uurwerk vd longined retrograde moonshine n bijzondere is. Ook het verstellen gaat apart.

Kwa merk zitten ze volgens mij op hetzelfde niveau. Ik weet alleen dat in China longines vele malen populairder Is. In n ander regio misschien weer de oris. Belangrijkst lijkt mij wat jij mooi vindt.

Kwa design is het persoonlijk denk ik, ik zelf heb een hydroconquest en een legend diver ( gehad) , wat ik wel kan zeggen is dat uurwerken van zeer goede kwaliteit zijn en echt spatzuiver op tijd lopen, en dat is ook wat waard.