Beste forumleden, op Chrono24 kwam ik bijgaand horloge tegen. Een jumbo model (37mm) uit 1946. Nu vraag ik mij af of de wijzerplaat origineel is. Ik vind met name de ‘L’ gek gepositioneerd tov de rest van de letters. Iemand een idee obv deze foto?
De hele plaat ziet er nogal vers uit voor 75 jaar oud exemplaar.
Hier een knipsel van de merknaam van een exemplaar uit 1943 (door Longines bevestigd)
Als ik zo kijk naar de foto die jij geupload heb, heb ik inderdaad ook mijn twijfels over de echtheid van de wijzerplaat.
Het lijkt wel alsof de L en O wat te dicht bij elkaar staan, hetzelfde geldt voor de E en S. Toch altijd wel lastig om op basis van zo’n foto’s tot een conclusie te komen, maar bij twijfel zou ik hem lekker laten liggen.
Het is erg lastig om te oordelen op basis van een foto, maar…
…en
…zijn beide signalen van een opnieuw opgemaakte wijzerplaat.
Verplaatst naar “Vragen over …” echtheid.
Die 12 ziet er toch ook erg raar uit?
100% redial, de mijne komt ongeveer uit hetzelfde jaar. De meeste longines waren niet gespaard van wat patina en verweer, dit zou een unicum betreffen (absurd bewaard+slecht gedialled).
Mooi!
Alhoewel ik het horloge erg mooi vind, laat ik hem toch maar even lopen obv alle comments. Gevoel was al niet goed, maar is nu ook ‘bevestigd’. Dank voor alle comments!