Wow… Super zeg. Ik kan me voorstellen dat je je bezwaard voelt, wat een geschenk!
Geniet ervan (van het horloge en van de vriendschap)!
Wow… Super zeg. Ik kan me voorstellen dat je je bezwaard voelt, wat een geschenk!
Geniet ervan (van het horloge en van de vriendschap)!
Ga er maar vanuit dat dit een marriage is en helemaal niets met WOII te maken heeft, de kast is waarschijnlijk veel later toegevoegd.
Ga er maar vanuit dat dit een marriage is en
helemaal niets met WOII te maken heeft, de kast is
waarschijnlijk veel later toegevoegd.
Aha, interessant! Vertel a.u.b. eens wat meer? Wanneer deed/ maakte men dit? En is dit dan door Longines gedaan of door een handige Pool in een kamertje achteraf?
Het materiaal van de kast voelt overigens blikkerig, net als het deksel.
En gebeurde dit dan vanuit creativiteit, armoede, spaarzaamheid, mode, geld?!
gr. roel
Hoewel ik ook absoluut geen expert ben op Longines, vallen me een aantal dingen op als ik hem vergelijk met de website die Tom Vreeken een keer poste. Weet niet of je die website al nageplozen hebt en vergeleken hebt met je horloge…
Maar omdat ik het interessant vind heb ik wel wat zitten te vergelijken.
Onder wristwatches>Longines Military op die website kun je wel wat Longines horloges zien die uit die tijd stammen als het een origineel WW2 horloge zou zijn.
Volgens mij zijn de modellen tussen de jaren 30 en 40 voor het militaire gedeelte niet echt veel verschillend. Maar mischien vergis ik me…
Wat me vooral opvalt is de andere schrijfwijze van de merknaam Longines op de wijzerplaat. En de weer andere schrijfwijze op het uurwerk. Iemand had al gezegd dat het caliber niet uit die tijd zou stammen. Dat lijkt wel te kloppen met de horloges die vermeld staan op de graduation 1939 pagina op die website. Daar staan de op dat moment gevoerde calibers van Longines uit hun toenmalige catalogus en die zijn allemaal nieuwer als het caliber in jouw horloge.
Als het horloge voor de luchtmacht bedoeld zou zijn zou ik ook een uienkroon verwachten, maar dat heeft de jouwe niet. Waarom denk je eigenlijk aan de luftwaffe ?? Ik zie niet veel militairs aan de wijzerplaat en zo te zien hebben de wijzers van deze ook geen lichtgevendheid ??
Voor wat hetgene wat je denkt dat op het deksel staat, heb je al eens geprobeerd met wat inkt op een tissue over het deksel te wrijven, De inkt blijft meestal achter in de groefjes en mischien kun je dan ‘beter’ achterhalen wat er gestaan heeft?? Ik heb wel dat wel eens gedaan met wat vulpeninkt…
De kastvorm komt best wel redelijk overeen.
Voor het gebaar van Joost natuurlijk niks dan goeds…
Oops, link vergeten die Tom dus al eerder een keer poste
http://www.ceasuripentruromania.ro/index.php?language=english
Zojuist even bij Scorpione geweest. Volgens John is dit zo’n typische jaren 80 mariage, die gemaakt werden toen er vraag begon te ontstaan naar vintage horloges.
Bij een origineel Longines uurwerk is een kast gezocht en daar heeft men vervolgens ook een wijzerplaat bij opgemaakt. Wat wel of niet origineel was blijft altijd een discussie waar je niet uit zal komen omdat er gewoon te weinig bekend is.
Een feit is dat Longines zelf nooit zo z’n kast en deksel zou afleveren. Met de loep (als je weet hoe je moet kijken) zie je dat het freeswerk e.d. niet op hoog kwalitatief niveau zijn afgewerkt. Ook het feit dat er geen gravure van Longines in het deksel staat bevestigd John z’n stelling dat de kast en deksel ergens anders vandaan komen.
Maar… geen nood, ik vind het nog steeds een cool ding en blijf het een waanzinnig cadeau vinden (tu) (tu) (tu)
gr. Roel
Ik ben blij dat men Mariages maakt anders zou het uurwerk nu geen functie meer hebben. Het is alleen vervelend wanneer men de horloges als origineel verkoopt.
Op ebay zijn een aantal verkopers die hele mooie mariages maken. Daarbij staat ook duidelijk vermeld dat het een nieuwe kast is.
Krabong Schreef:
Maar… geen nood, ik vind het nog steeds een cool
ding en blijf het een waanzinnig cadeau vinden
(tu) (tu) (tu)
En dat staat als een paal boven water!
Het is een mooie horloge(tu)
Mariage horloges is niet uitvinding van deze tijd, maar voorkwam vroeger ook met meest beroemde IWC Portugiesers waar een zakhorloge uurwerk werd voorzien van nieuwe kast en nu is geïntegreerd en geaccepteerd als meest geliefde IWC horloge.
Blijkbaar werden vaker zulke staaltjes huis ( kunst ) nijverheid toegepast en niemand die zicht druk om makte dat alles van stempels en nummers moest voorzien worden.
Ik heb ook zon kruising van Junghans net binnen en zal het posten.
Groeten
Iwan