Hoe Sinn zich verhoud tot Longines; ik denk zelf dat Sinn meer een liefhebbersmerk is, gezien de historie, en Longines wat massaler (lid van de Swatch Group). Het is dus maar net waar jijzelf waarde aan hecht. Kwalitatief gezien zal de 1 niet onder doen voor de ander.
En hoe deze merken zich verhouden tot merken als Patek en Rolex? Ik denk dat dit meer medium-brands zijn (zeg ik het zo goed?).
Ik ga nu even heel globaal en kort door de bocht maar je kan het denk ik zo zien:
0-500 euro = laag tot middensegment
500-2500 euro = midden tot de instap naar het hoge segment
2500+ = hoog segment
Hopelijk reageren er nog mensen die meer ervaring hebben met Sinn.
hartelijk dank voor je antwoord!! iedereen trouwensā¦echt top forumā¦
zoals je zelf zegt, ik zou dan eerder gaan voor de Longines dan Sinn omdat ik het beter ken (ook al ken ik van horloges echt wel nietsā¦). Ik zou āschrikā hebben dat als mensen in mijn omgeving kijken naar mijn horloge (en er ook niets van kennen), denken dat ik een namaak of een amateeuristisch merk heb met Sinn ipv Longines⦠Of zou ik dit helemaal verkeerd zien volgens jullie?
de Longines die ik wil komt overigens in Belgiƫ op 2210 euro. Is dit teveel? of is dit net goed voor de kwaliteit? Zijn er ergens in NL dealers met goede referenties die goede prijzen hebben?
je koopt een horloge voor jezelf en niet voor je omgeving. Lekker interessant wat die ervan vinden als jij er maar blij mee bent. Zou voor dat geld overigens eerder een Omega oid kopen, heb je alleen geen moonphase.
Voor een liefhebber is een Sinn denk ik interessanter dan een Longines (althans voor mij). Een Longines is meer āmainstreamā; dan heb je kans dat een willekeurig iemand ook weet wat het is, bij een Sinn spreek je een kleinere groep aan, maar laat je ook een beetje zien dat je een liefhebber bent.
De restwaarde van een Longines of Sinn hangt meer samen met de keus voor het model dan met het merk, in mijn optiek.
Als restwaarde voor jou belangrijk is dan zou ik als je dit model wilt (de Valjoux 7751, chrono met maanfase en volkalender) voor de Longines gaan. Sinn wordt toch meer geassocieerd met de stoerdere/zakelijke klokken, en minder met klassiek.
die hebben een winkel in NL⦠ik weet alleen niet welke garantie zij geven⦠de Longines garantie of hun eigen garantie? of is dat bij de meeste dealers zo dat ze enkel garantie geven bij hun eigen winkel?
Een horloge koop je voor jezelf en niet wat de rest ervan vindt.
Ik denk zelfs dat veel mensen het merk longines niet kennen, de meeste mensen kennen alleen merken als rolex en breitling.
En echte horlogekenners kennen het merk Sinn ook, Sinn staat wel bekend om hun techniek (Ar, hydro olie, tegiment kast, duikbootstaal en etc)
Beide merken zijn niet met elkaar te vergelijken(Sinn: toolwatch, Longines: meer dresswatch), ze gebruiken wel dezelfde uurwerken(ETA), en Sinn gebruikt zelfs bij sommige modellen een Lemania uurwerk(Erg smullen)
Sinn zit denk ik toch wat degelijker in elkaar dan een Longines, maar dat heeft denk ik ook te maken dat een Sinn wordt gemaakt/gebruikt voor andere doeleinden dan bijv een Longines
Qua restwaarde van beide merken, is denk ik afhankelijk welk model je hebt.
Succes met de zoektochtā¦
Mocht je willen weten hoe een Sinn eruit ziet en voelt, dan is mijn advies om naar horloge platform nederland in Den Haag te gaan.
Of bestel gratis een catalogus op de sinn site.
Ps een 2e hands Omega speedmaster daydate is ook een goeie optie(staat nog steeds op mijn wishlist)
die hebben een winkel in NL⦠ik weet alleen niet
welke garantie zij geven⦠de Longines garantie of
hun eigen garantie? of is dat bij de meeste
dealers zo dat ze enkel garantie geven bij hun
eigen winkel?
nog 2 bedenkingen van mijnentwege waar je hopelijk iets aan hebt:
-een horloge met moonphase (automaat) moet je echt wel bijna dagelijks dragen of als je het langere tijd niet draagt in een watchwinder leggen. Anders moet je het telkens weer juist zetten en dat is met zoān horloge (inclusief dag, datum, maand, maanfase) natuurlijk een heel stukje tijdrovender dan met een simpel uur & minuten horloge.
-als je bij een juwelier gaat shoppen voor een horloge in die prijsklasse ben je dief van je eigen portemonnee als je geen korting bedingt ! De in de catalogus aangegeven prijs is (zeker in Belgiƫ) de aanbevolen verkoopprijs en dus niet meer dan een basis om de onderhandelingen te starten !
Ik zou zeggen, vooral in een gewone juwelierszaak in BelgiĆ« ! Daar zijn de marges hoger dan voor een webshop. Natuurlijk niet op een drukke zaterdagmiddag als er veel volk in de winkel staat⦠Bovendien: Vergeet niet dat de crisis nog niet voorbij is. Er worden veel minder horloges verkocht dan enkele jaren geleden. Ook de Swatch groep deelt in de klappen, en met hen ook de juweliers. Net nu kunnen/moeten ze een extra āefforekeā doen om een toch iets duurder horloge te verkopen !
Met ālangā bedoel ik inderdaad meer dan twee dagen (de gangreserve). Je kan het horloge natuurlijk ook handmatig opwinden maar ik meen ooit gelezen te hebben dat dagelijks opwinden van een automatisch horloge niet zo gezond is.
Watchwinders varieren enorm in prijs afh. van kwaliteit, lawaai⦠google eens zou ik zeggen.
He christoph
Wat me laatst op viel bij een KLM vlucht is dat KLM ook verschillende Longines horloges taxfree verkopen .
ze zegen dat het een"High" range horloge is Dus dat vond ik wel erg tegen vallen !
ik vind Longines wel mooie horloges hebben.
Als je niet alleen naar nieuw kijkt maar ook belangstellling hebt voor een ājong gebruikteā klok, moet je beslist deze link even volgen.
Prachtige Oris met alle funcies die je ook op de Longines zocht, incl moonphase en voor een zeer schappelijke prijs (tip van mede-forum lid).
Kijk anders eens op www.boumanonline.nl, een echte juwelier (Culemborg) met een zeer goede webshop en bijbehorende service. Ze zijn ook een echte Longines-dealer, dus geen problemen met garantie e.d. Mijn ervaringen met hen zijn zeer goed, kreeg laatst tijdens willekeurig bezoek (ivm mijn Hydroconquest Automatic Chronograph) zelfs een van de weinige Longines-pennen cadeau, vergelijkbaar met Montblanc. Echt Top!!!
de Longines is wel een goede koop. Er zijn echter veel merken met vergelijkbare modellen met maanfase. CvdKlaauw heeft bv. ook een hele mooie.
Ik denk niet dat je Longines met de door jou genoemde merken moet vergelijkenā¦