Longines

Pieter,

Als je iets prachtig zoekt voor rond de 1500 euro en het een ronde mag zijn: ZEKER de Longines Master met chrono.
Deze heeft subdials bij de ‘3’ en bij de ‘9’. Op de site van Longines vind je hem, maar ‘echte foto’s’ kan ik helaas niet vinden. In het echt VEEL mooier dan op foto. De kast is diameter 40 mm en zit dus altijd goed. Wat ook prachtig is: de subdials zijn in massief zilver, zonder die kleine ringetjes als decoratie, hierdoor zit er een prachtige felle glans op. Vandaag heb ik het horloge nog gezien naast de maanfase. Ik begon zelf al te twijfelen over mij keuze voor de maanfase :slight_smile:

Prijs: in België 1700, in Nederland 1670? Dit model bestaat ook met lederen band, maar dan zonder de vouwgesp, is weer een 80 euro goedkoper. Probeer altijd korting vast te krijgen, voor 10% zou ik altijd gaan.

De box van de Master Collection is trouwens ook prachtig: massief gelakt hout, gevoerd met wit leder (tu)

Veel succes met je luxeprobleem :slight_smile:

Wouter

Dit nieuwste model meet 44 mm in diameter (chrono versie) en er zit een ETA A07.231 in als basis. Dit is verder aangepast en omgedoopt tot L696, wat zichtbaar is. Er zitten 27 jewels in en het heeft een reserve van 46 uur. De balans doet 28800 halve omwentellingen per uur.

Op zich allemaal geweldig, jammer dat ie zo groot is. Wat mij betreft TE groot voor een gewone chrono. Ze hadden beter een ETA 7750 genomen als basis en hem gekast in een 40 mm.

Wat vinden jullie hiervan?

ligt eraan, ik koop steeds meer horloges in de categorie 44mm - 46mm
maar ik heb er dan ook al zat, in de categorie 38mm-42mm
een jaar geleden vond ik 42mm al heeel groot.:slight_smile:
kwestie van passen, keuren en goed vergelijken, denk ik,

Groet, André

Je bedoelt dus deze van op de site.

Inderdaad erg mooi… Ik ben nog helemaal nieuw in de horlogewereld en wist dus niet dat je kon proberen af te dingen van de prijs. Bedankt voor de tip!

Ik zal binnenkort maar eens gaan kijken bij de plaatselijke verdeler (Van Bignoot in Gent)

Groeten, Pieter

Pjotr Schreef:

Je bedoelt dus deze van op de site.

Inderdaad erg mooi… Ik ben nog helemaal nieuw in
de horlogewereld en wist dus niet dat je kon
proberen af te dingen van de prijs. Bedankt voor
de tip!

Ik zal binnenkort maar eens gaan kijken bij de
plaatselijke verdeler (Van Bignoot in Gent)

Groeten, Pieter

Hmm… dus ik al die plaatjes en links van OMega posten voor nop?

Staar je niet blind op Longines zou ik zeggen. :slight_smile:

de omega’s spreken mij toch meer aan dan de longines

ik zou als ik pjotr was , toch ook even een omega passen :wink:

Omega is ook een mooi horloge, maar een Omega in deze prijsklasse heeft zeker niet de looks van de Longines.
Mijn mening natuurlijk :wink:

De uitstraling van die Longines kan je vergelijken met een Lange & Söhne en zal nooit vervelen. Bovendien is de kastbodem met saffierglas, altijd mooier wat mij betreft.

Omega, dat ook in de Swatch groep zit, is zeker niet slecht (heel goed zelfs), maar prijs/kwaliteit lijkt die Longines me beter. Heb ik trouwens bij alle bekende en populaire merken zoals Omega, Breitling, Tag Heuer, Rolex,… allemaal redelijk mooi, maar vele modellen zijn wat mij betreft overprijsd. Ik wil ook wel een merk met geschiedenis en een Zwitser, maar wens niet hopen geld neer te tellen voor de marketing die deze merken voeren. Longines en Baume & Mercier zijn daarom nog zeer deftig geprijsd vind ik.

Kijk alleen maar naar een band vervangen: bovenvermelde merken vragen daar al snel 180 euro voor. Een croco band van Longines kost (in België) 120 euro.

De jongste jaren maakt Longines steeds mooiere modellen, dit alles zal de inruilwaarde ook helpen verhogen.

Groeten,
Wouter

Kijk, daar ben ik het volledig mee eens.

Ik vind de Omega Speedmaster fantastisch, maar gewoon buiten mijn budget…
De andere omega’s vind ik niet zo veel uitstraling hebben.

Maar ik ga in elk geval ook eens omega’s passen, maak jullie geen zorgen.
Jaap-Wim, bedankt voor de foto’s, maar ik denk niet dat ik voor een donkere plaat zou kiezen.

Ik heb in elk geval al veel geleerd uit jullie posts, dus graag nog meer meningen!

Groeten, Pieter

Geduld is een schone deugd…

Ondertussen heb ik bij een horlogemaker uit de buurt het horloge van hierboven tweedehands zien staan voor een nog net iets lagere prijs. Ik krijg er een nieuw bandje bij én mag het straks ophalen…
Volgens de verkoper is het slechts 3 maand oud… Mijn gedachten zijn er al niet meer bij deze vrijdagnamiddag.

Dat zijn perfect voorwaarde voor een horloge waar je heel lang mee kunt doen.

Laat hem wel even zien he? Longines is een prachtig merk hoor. Maar ik moet wel zeggen…een Omega voelt toch anders…figuurlijk dan. Ik heb ook een Longines…en ze zijn geweldig. Elegante verschijningen.