Longines

Beste horlogeliefhebbers,

Ik ben op zoek naar een mooie, klassieke automaat tussen de 1000 en 1500 euro. Ik hou wel van de Longines Evidenza maar vind daarover weinig terug op dit forum.
Is daar een verklaring voor? Vinden jullie dit geen echte klassieker?

Ik vind het ook altijd verschrikkelijk moeilijk om de prijzen van een klok te weten te komen. Zijn daar betrouwbare bronnen voor? Ik heb weinig zin om alle juweliers in de omgeving binnen te lopen en daar van alle klokken de prijs te vragen.

Groeten en bedankt, P

sommige uitvoeringen vind ik wel mooi , en voor de prijs moet je of googlen of langs een winkel je nl nog al wat uitvoeringen van dit model en daar kan natuurlijk ook een prijs verschil tussen zitten.
uiteindelijk als je toch al weet welke het moet worden is het wel verstandig hem eerst even om te passen , wie weet valt het tegen of zie je iets anders…

Longines stuurt heel vlot brochures. Hierbij zit daneen Nederlandse prijslijst. Enig nadeel aan hun catalogus: er staan enkel foto’s in. Voor technische gegevens zal je even moeten googlen of bij de juwelier langsgaan. Prijs/kwaliteit zit Longines zeker goed, beter nog dan Baume & Mercier.

De Belgische prijzen voor de stalen versies zonder diamanten vallen goed mee: van 1480 tot 2330 voor de maanfase. De Nederlandse prijs ligt dan nog wat lager vanwegen het btw-tarief.
Sommige modellen bestaan ook in quartz, maar ik neem aan dat deze je niet kunnen interesseren (zijn trouwens veel te duur, ca 1500 euro).

Misschien moet je ook eens kijken naar de Master Collection? Deze zijn wel rond, maar sinds de lancering in 2005 heel populair. De prijzen van deze collectie zijn ongeveer gelijk aan die van de Evidenza. Bovendien hebben deze een glasbodem, de Evidenza niet.

Nog even het adres van de product manager van Longines: nicole.lehmann@longines.com

Veel succes.

Wouter

Bedankt Wouter!

Ik heb mijn catalogus alvast aangevraagd!

Groeten, Pieter

Pieter,

Net uit van Longines en ik vind ze schitterend: Longines Clous de Paris. Hele bijzondere kast!

Prijzen weet ik niet en foto’s zijn ook moeilijk te vinden. Goedkoop zal hij wel niet zijn, want er is een nieuwe mechaniek voor ontwikkeld. Zal morgen eens navragen bij een juwelier in België.

Zowel de Evidenza als de Clous de Paris vind ikzelf erg fraai.

Roemer,

Enig idee wat de Clous de Paris kost? Wanneer beschikbaar? Schat 2400 voor de chrono en 2000 voor de gewone, hopelijk ben ik hierin realistisch.
Als de chrono niet meer dan 2400 kost, denk ik dat ik voor deze ga i.p.v. de Master met maanfase. Ook deze was prachtig, maar de Clous de Paris is iets minder druk en heeft een mooiere kast, ook de blauwe band is fraaier dan de bruine van de Master.

Nee weet ik zo niet maar heb ze laatst ergens zien staan, ik meen in de laattste Watching. Ga het voor je nakijken.

Binnenkort komt de nieuwe serie van Longines uit, modellenrij Spirit.
Ik heb ze in Basel gezien, en ze zien er geweldig uit.
Zie http://forums.timezone.com/index.php?t=msg&goto=1822076&rid=0#msg_1822076

gr,
Hans Mennink

Betekent dat ook dat ze hier geen ETA uurwerk voor gebruiken. Ik heb altijd begrepen dat Longines hier gebruik van maakt?

Mick

Heren,

Allemaal erg bedankt! Die nieuwe Spirits zijn inderdaad ook fantastisch!

Maar ik heb er een dubbel gevoel bij, ze zijn wel erg mooi maar tegelijk is het ontwerp ook nieuw natuurlijk…
Ik vraag me dan af wat ik er na x jaar nog van ga vinden… En aangezien het een verlovingscadeau wordt…

Het ontwerp van de Spirit is afgeleidt van modellen uit de jaren 30, maar als verlovingscadeau zou ik inderdaad wat anders kiezen.

ps, is het horloge bedoeld voor "hem"of voor “haar” ?

gr,
Hans Mennink

Nou in ieder geval de Clous de Paris is m.i. een tijdloos ontwerp. Gewoon strak, geen poes pas waar je je na verloop van tijd aan gaat ergeren. Kan me haast niet voorstellen dat die in de toekomst gedateerd raakt.

mooie klok (tu)

Hans,

Het horloge is voor “hem” (voor mij dus)…

Mijn voorwaarden:

mechanisch, liefst automaat
tijdloos, mooi ontwerp met “naam” (dat zal dan wel een zwitser zijn, denk ik)
datumaanduiding
secondenwijzer
en een prijs rond de 1500 euro…

Groeten, Pieter

Pjotr Schreef:

Mijn voorwaarden:

mechanisch, liefst automaat
tijdloos, mooi ontwerp met “naam” (dat zal dan wel
een zwitser zijn, denk ik)
datumaanduiding
secondenwijzer
en een prijs rond de 1500 euro…

Ik heb hier denk ik het ideale horloge voor je gevonden:

-automaat
-tijdloos design
-een merk met naam en faam
-datum
-sec.wijzer
-prijs: rúim binnen je richtprijs

mooie klok en super strakke seconde wijzer (tu) , van mij had alleen niet alle tekst op de voorkant hoeven staan.

mmm, niet echt my cup of tea…

ik heb een gevoel van “het mag wat meer zijn”

enkele voorbeelden

en dan wat minder haalbaar :wink:

seamaster Schreef:

mooie klok en super strakke seconde wijzer , van
mij had alleen niet alle tekst op de voorkant
hoeven staan.

mvrgr joost

De sec. wijzer heeft ook een leuk ‘staartje’ aan het eind. :slight_smile:

Zulk soort teksten hebben Seiko’s wel meer, kijk alleen al naar de duikers, of de Grand Seiko’s. Misschien dat een laagje Typ-ex werkt. :wink: :smiley:

Pjotr Schreef:

mmm, niet echt my cup of tea…

ik heb een gevoel van “het mag wat meer zijn”

enkele voorbeelden

Deze Omega is wel ergmooi. Hier staan een paar soortgelijke modellen, wel weer iets duurder, maar dat is wel eraf te praten denk ik:


http://www.uhren-miquel.de/shop_v2/detail/art_667.htm

Dezelfde die jij postte, maar dan in zwart en stalen band (valt ruim binnen budget):

http://www.uhren-miquel.de/shop_v2/detail/art_949.htm

Deze is denk ik weer iets te strak voor je dan:

http://www.uhren-miquel.de/shop_v2/detail/art_1214.htm


http://www.uhren-miquel.de/shop_v2/detail/art_1475.htm