Longines

Hoi

Heeft iedere Longines een eigen uurwerk of hebben sommige een Eta uurwerk
cq een aangepast Eta uurwerk?

Groetjes Davy D

Longines heeft voor zover ik weet helemaal geen eigen uurwerken meer. De gebruikte uurwerken, ook quartz, komen bijna allemaal van ETA. Veel zijn niet verder aangepast, sommige wel (weet niet exact welke modellen).

Niels

Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij heb je gelijk Niels.

Wat vinden de heren van deze?

A classical timepiece designed with up-to-the-second automatic movement presenting the Men’s Flagship collection from Longines. Eminent movement is preserved in a round, 316L surgical stainless steel case, the best steel available, and presented by a sophisticated black leather strap. Handsome white face features slender silver hands and line markers with a convenient date display as the ‘3’ marker, and seconds hand movement. Dial is protected by a famous Longines Sapphire crystal, hand polished and virtually unbreakable, the sapphire crystal can only be scratched by diamond. Water resistant to 30m. Features precise automatic movement with ETA 2892/A2 movement, 21 jewels, an accuracy of -6+14 sec./day, and a power reserve of 42 hours.

Voor ónder de 500 Euro heb je een mooi oud Zwitsers merk met historie, mechanisch en nieuw. Kan iemand iets vertellen over het uurwerk, ETA 2892/A2 volgens de advertentie, iemand hier ervaring mee?

De 2892A2 van Eta is een uitstekend kaliber. Het verbaast mij dat deze in een horloge van onder de 500 EURO zit. Ik zou dan eerder een 2824 van eta verwachten.

B.v. de pilotenhorloges van IWC hebben een 2892A2 uurwerk.

Met google kun je genoeg artikelen vinden over de 2892 van ETA.

gr.

Marijn.

Verschil 2892 A2 en 2824 is, dat de 2892 een verbeterd ontwerp is met goeddeels hetzelfde uitgangspunt, de automatische Eterna-horloges.

De 2892 is een stuk dunner en heeft 21 jewels, de 2824 is dikker, met 25 jewels.

Beide uurwerken zijn op zich prima, kunnen door iedere middelmatige horlogemaker eenvoudig worden geserviced en onderdelen zijn geen probleem.

De 2892 wordt vaak gebruikt als basis voor modules, zoals chronograafmodules (Speedmaster automatic) of dag/maand/datum/maanstand.

Qua aanschaf is de 2892 duurder dan de 2824, ik heb met beide types enkel positieve ervaringen.

Hey bedankt allebei. Bernhard, je zegt dat de 2892 duurder is kwa aanschaf, hoe zit het dan met onderhoud, is deze ‘ingewikkelder’ en dus ook meteen duurder voor service? Of zou dat niet veel uit hoeven maken.

Bedoel je nu dat de 2824 en 2892 op een Eterna caliber gebaseerd zijn ?? Of heb ik je verkeerd begrepen…?