Longines

Hallo ik ben geen kenner dus daarom hier mijn vraag.
Kan iemand mij iets meer vertellen over deze longines.
Er staat 632 - swiss - 1196.
Is 632 het caliber?
En wat is 1196?
Uit welk jaar is hij ongeveer?
Ik zou het heel erg op prijs stellen als iemand mij meer kan vertellen?
Mvrgr.
Erwin

I

Voor een exacte datering moet het horloge open. Dit horloge heeft een klikdeksel, met een aardappelschilmesje kun je deze dus open drukken, ergens rond de rand zit daarvoor een uitsparing.

Hoi Erwin,

Dit is waarschijnlijk model L47126352.
En dit is wat ik even snel daarover aan tekst vond: "Longines L47126352‘s dial is surrounded by a 18k solid gold bezel. Model owes its stylish color impact mostly to the incorporation of the gold color display. With its luxurious 30 millimeters by 5 millimeters 18k solid gold case , Longines L47126352 can be worn in classier happenings aside from more casual ones. L47126352‘s sapphire face doesn’t mar with passage of time. Swiss quartz movement is confidence inspiring with its reliability and top precision. Genuine leather band juggles attractive looks and comfort. The wristwatch is water resistant to 30 meters."
Google nog eens verder op de teerm ‘longines gold square’; kom je vast nog wel meer info tegen.

Groetjes, Flip.

Hallo Erwin,

Deze Longines is waarschijnlijk begin jaren 80 maar je kan de meeste Longines horloges determineren middels het serienummer op het uurwerk.
Even voorzichtig deksel openen en daar zal dan een serienummer op het uurwerk staan.

dan naar de volgende site toe : http://www.vintagewatchresources.com/year_identifier.php

Vervolgens zal je dan het productiejaar kunnen achterhalen .

Succes

Of vraag het aan Longines zelf en je krijgt de exacte datum wanneer deze is geleverd aan de dealer, en wat achtergrond informatie over het horloge… gratis.

Klopt aardig hoor. Bij mijn Longines horloges zitten er 1 jaar en 2 jaar tussen de productiedata die ik via deze site krijg en de data die op de extracten uit het archief van Longines staan. Aangezien er altijd tijd zit tussen het produceren van een uurwerk en het verkopen van een horloge aan een dealer/distributeur is dat logisch.

Hallo,

Allemaal heel erg bedankt voor de informatie,