Looking for vintage inspired watch

Hallo iedereen.

Ik merk dat het bloed kruipt waar t niet gaan kan. Onrust. Hoe men t ook maar wil noemen. Vreselijke hobby. horloges :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Ben aan t kijken voor iets vintage achtig iets eb ben bijn deze twee uitgekomen

1. Hamilton intramatic (38mm)

inramatic

1. Oris Chonoris

Hoewel 2 keer zo duur, laat de Choronoris me niet los al vind ik de Hamilton lekker rustig.

Welke zouden jullie kiezen en als jullie voor de Oris kiezen. Grijze of zwarte wijzerplaat en welke band?

Maar dit is toch geen vintage, meneer?

1 like

Totaal verschillende horloges, misschien beter eerst bepalen wat voor een type horloge je wil?

Wanneer draag je hem en met welke gelegenheden?

Als vintage je trekt misschien echt vintage overwegen ook?

Heb de titel maar even aangepast

2 likes

ja dat is lastig. Heb niet echt iets met horloges en gelegenheden al zal ik geen duiker onder een pak dragen. Zoek meer iets voor alle dag.

Aan echt vintage wil ik me nog niet echt wagen

1 like

Naja ik zou met mijn casual kleding (kom maar met je fotos Ide) bijvoorbeeld niet snel een Intamatic dragen. Te netjes…

In dat geval de Oris, al vind ik dat niet echt een mooi horloge…

Ik zou voor geen van beide gaan, Hamilton veel te dressy, Oris veel te 70’s, ik zou bijvoorbeeld voor deze gaan: :sunglasses:

Sterkte met je verslaving. :stuck_out_tongue_winking_eye:

7 likes

Waarom niet als ik vragen mag?

Ik vind persoonlijk dat een heruitgave van een vintage horloge nooit hetzelfde gevoel geeft als de echte vintage versie. De magie mist voor mij dan.

4 likes

In plaats van de Oris zou ik zeggen een Rado New Original. Ik heb zelf deze

maar wil eigenlijk nog eens deze kleinere lekker foute all the way 70s bling

4 likes

Met die zwarte wijzer plaat …al vind ik
Ook die cw prachtig .

De Oris met de zwarte plaat.
Ik heb de grijze 2 maal gehad en ook 2 maal geflipperd.
Ik heb de zwarte laatst in t echt gezien en vind hem persoonlijk wat meer uitstralen in de donkere uitvoering, denk door het hogere contrast.
Als je de mogelijkheid hebt en je houd van staal; ga voor staal. Een prachtige band die ook nog eens heerlijk zit. Er is in leer voldoende moois aftermarket te vinden.
Succes!

1 like

Vapaus maakt ook mooi afgewerkte retro inspired horloges.

Ik heb de Hamilton ook gehad en die heeft geen secondewijzer wat ik eigenlijk best raar vind. Dus die zou ik niet aanraden.

Er is er maar 1 en dat is deze :grinning:
Niet mijn foto helaas :flushed:

1 like

Ik vind deze ook heel erg vintage inspired :star_struck: met een knipoog naar de oude bolides uit de autosport.

2 likes

En volgens mij een zwarte bij brandfield oid in de aanbieding, stond in online deal topic paar dagen terug volgens mij…

Hier nog even een echte vintage optie, die iets weg heeft van de Chronoris; een Omega Chronostop.
Zijn relatief betaalbaar en en ā€œmodernā€ van maat (41mm).

Mee eens! Alhoewel de uitzondering die voor mij de regel bevestigd mijn Heuer Carrera 1968 re-issue is (ook alweer uit 1996 trouwens…)

Die Hamilton is prachtig, strak, stijlvol, tijdloos, met als enige manco dat hij een tikkie saai is wellicht. Maar wel een horloge waarvan je weet dat als je geen andere dressers in je collectie opneemt hij een vaste waarde daarin blijft!

Die Chronoris re-issue snap ik niks van, ja dual crowns zijn weer hip, maar het nut van de tweede knop was hier het bedienn van de chrono functie, een leuke complicatie die je nog maar zelden ziet.
En dat is dan gelijk de reden dat in dit horloge geen chronostop uurwerk mwer zit maar een prima maar simpele Selitta SW-200 automaat en de extra knop ineens de interne bezel bedient.

Maakt ook dat dit qua looks gave horloge als ik de twee die hier op het forum jong gebruikt werden aangeboden een enorme afschrijver maakt.
Ik zou lekker eens kijken naar een vintage Chronoris of een vergelijkbaar model van Omega.

1 like