De Oris met de zwarte plaat.
Ik heb de grijze 2 maal gehad en ook 2 maal geflipperd.
Ik heb de zwarte laatst in t echt gezien en vind hem persoonlijk wat meer uitstralen in de donkere uitvoering, denk door het hogere contrast.
Als je de mogelijkheid hebt en je houd van staal; ga voor staal. Een prachtige band die ook nog eens heerlijk zit. Er is in leer voldoende moois aftermarket te vinden.
Succes!
Hier nog even een echte vintage optie, die iets weg heeft van de Chronoris; een Omega Chronostop.
Zijn relatief betaalbaar en en āmodernā van maat (41mm).
Mee eens! Alhoewel de uitzondering die voor mij de regel bevestigd mijn Heuer Carrera 1968 re-issue is (ook alweer uit 1996 trouwensā¦)
Die Hamilton is prachtig, strak, stijlvol, tijdloos, met als enige manco dat hij een tikkie saai is wellicht. Maar wel een horloge waarvan je weet dat als je geen andere dressers in je collectie opneemt hij een vaste waarde daarin blijft!
Die Chronoris re-issue snap ik niks van, ja dual crowns zijn weer hip, maar het nut van de tweede knop was hier het bedienn van de chrono functie, een leuke complicatie die je nog maar zelden ziet.
En dat is dan gelijk de reden dat in dit horloge geen chronostop uurwerk mwer zit maar een prima maar simpele Selitta SW-200 automaat en de extra knop ineens de interne bezel bedient.
Maakt ook dat dit qua looks gave horloge als ik de twee die hier op het forum jong gebruikt werden aangeboden een enorme afschrijver maakt.
Ik zou lekker eens kijken naar een vintage Chronoris of een vergelijkbaar model van Omega.