Loophorloges

Ik ben misschien van plan een horloge te kopen waar ik op kan zien hoe snel ik loop en hoeveel kilometer ik aflegde. maar ik zou nietweten waar te beginnen:
-wat zijn goede merken van dit soort horloges
-is het kwaliteit
-de prijs (niet onbelangrijk)

Laat me iets weten als je iets over dit onderwerp kent

Alvast bedankt

Kijk eens bij garmin.
Zij hebben GPS voor om je pols.
Deze hebben gps functie, timers, etc.
Alles wat je zou willen weten is af te lezen/op te slaan.
Werkt zeer goed.
In de kitebuggysport gebruikt men niet anders.
Succes met de zoektocht.
groeten,
Marijn

Marijn2 Schreef:

Kijk eens bij garmin.
Zij hebben GPS voor om je pols.
Deze hebben gps functie, timers, etc.
Alles wat je zou willen weten is af te lezen/op te
slaan.
Werkt zeer goed.
In de kitebuggysport gebruikt men niet anders.
Succes met de zoektocht.
groeten,
Marijn

en een kalenji? ik wil er niet zo mega veel geld aan uitgeven een kalenji valt wel mee maar ik vind niet derect: of er ook opstaat hoe snel je gaat. want een gps moet er niet op ik wil enkel weten hoever ik liep hoesnel ik liep (in tijd) en dat ik telkens kan zien op mijn horloge hoe snel ik loop (km/u)

weet u een aantal specifieke producten die goedkoop zijn maar dit toch in hen hebben

groeten

Nike + is een must have als je fanatieke loper bent, hebben er ook een mooi horloge voor, bekijk het filmpje “what is nike+” maar eens dat op deze site staat:
http://nikerunning.nike.com/nikeos/p/nikeplus/en_EMEA/products/lunarglide3?pid=408950

edit: ik lees net dat het goedkoop moet…tja dit is niet echt goedkoop, je moet namelijk ook de schoenen bij hebben…maar wel leuk bedacht

deze bedoel ik
http://inside.nike.com/blogs/nikerunning_news-en_US/2011/01/05/introducing-the-nike-sportwatch-gps

nike + ziet er echt geweldig uit! inderdaad een must have!!! ik zal er over denken nog iemand ideeën?

check deze pagina even.
https://buy.garmin.com/shop/shop.do?cID=142&ra=true
Garmin moet je hebben.
De GPS heb je natuurlijk wel nodig om je gelopen afstand, snelheid en tijd af te kunnen lezen.
Deze garmins slaan ook gemiddelde snelheid, topsnelheid, snelheid, afstand, tijden, gemiddelde tijden op.
Ook hebben ze zaken als interval timer, countdown, hartslagmeter etc etc
Ze zijn ook betaalbaar en er is erg veel keuze.
Ik zou er toch maar even goed naar kijken.
Groeten,
Marijn

P.s de forerunner 305 is super!
De 205 ken ik niet maar zal naar alle waarschijnlijkheid ook voldoen.
:slight_smile:
Forerunner 205 kost 99 euro bij Conrad en de 305 kost 133 euro bij pixmania.nl

maar dan zal ik die wel online moeten kopen zeker? en laten opsturen? als ik die aan 133 wilkopen?

Hou er rekening mee dat GPS redelijk wat stroom vraagt en dat je dus regelmatig batterijen zult moeten vervangen of opladen. Ik loop zelf met een Polar en een klein zendertje op mijn schoen (zoals bij Nike). Dan kun je tijdens de loop je snelheid in de gaten houden en na afloop alle gegevens uitlezen. Qua nauwkeurigheid doet dit niet veel onder voor GPS, soms zelfs nauwkeuriger (mits goed gecalibreerd). Polar is wel aan de prijs, de oplossing van Nike is, denk ik, goedkoper.

Auke V. Schreef:

Hou er rekening mee dat GPS redelijk wat stroom
vraagt en dat je dus regelmatig batterijen zult
moeten vervangen of opladen. Ik loop zelf met een
Polar en een klein zendertje op mijn schoen (zoals
bij Nike). Dan kun je tijdens de loop je snelheid
in de gaten houden en na afloop alle gegevens
uitlezen. Qua nauwkeurigheid doet dit niet veel
onder voor GPS, soms zelfs nauwkeuriger (mits goed
gecalibreerd). Polar is wel aan de prijs, de
oplossing van Nike is, denk ik, goedkoper.

dus als ik nu een nike + sportwatch koop dan zit dat daar in (zoon zendertje) maar nike sportwatch heeft ook nog eens gps :s. en als ik een horloge koop die werkt met zoon zendertje vooor op je schoen dan kan ik ook snelheid aflezen

Iemand ervaring met de nieuwe forerunner lijn. IK wil misschien een forerunner 110 icm een borstband aanschaffen. Ik hoor graag jullie ervaringen (de Do’s en Dont’s)

en natuurlijk tips waar aan te schaffen… hartslagmetershop.nl ken ik al…

bedankt!

Lowlander Schreef:

Nike + is een must have als je fanatieke loper
bent, hebben er ook een mooi horloge voor, bekijk
het filmpje “what is nike+” maar eens dat op deze
site staat:
http://nikerunning.nike.com/nikeos/p/nikeplus/en_E
MEA/products/lunarglide3?pid=408950

edit: ik lees net dat het goedkoop moet…tja dit
is niet echt goedkoop, je moet namelijk ook de
schoenen bij hebben…maar wel leuk bedacht

Samen met een iPhone heb je dan toch alles wat je wilt weten?

frenk Schreef:

Iemand ervaring met de nieuwe forerunner lijn. IK
wil misschien een forerunner 110 icm een borstband
aanschaffen. Ik hoor graag jullie ervaringen (de
Do’s en Dont’s)

en natuurlijk tips waar aan te schaffen…
hartslagmetershop.nl ken ik al…

bedankt!

of ervaring met de forerunner 210??

Heb voor mijn vriendin een maand of 4 geleden een forerunner 405 gekocht, niet duur helemaal compleet en werkt super.
Leuke ‘‘complicaties’’ en ze is er zeer tevreden over.

De Garmon Forerunner serie ziet er goed uit. Dat horloge lijkt alles in een te hebben klopt dat? (dus geen aparte zender zoals bij Nike+)
Pluspunten: Oplaadbaar horloge, ingebouwde GPS en je kan hem ook voor andere sporten gebruiken. bijv. fietsen.

Dat klopt wel, geen aparte zender( voor hardlopen). je kan wel een zender kopen voor montage op de fiets die omwentelingen meet. maar zonder de zender kun je wel gebruik maken van het horloge op de fiets.
En een van de leuke dingen van het horloge, je kan tegen je zelf lopen of tegen de computer, en als je de weg kwijt bent in bijv. het bos, met fietsen of hardlopen dan kan het horloge je terug brengen naar het start punt.