Vannacht meegeboden op een Zenith automatic horloge. (REF: 01-0270-485) jaren 70
En als ik me goed heb ingelezen is het kaliber van het horloge dus 485.
Uiteindelijk had ik het winnende bod. Het horloge is in slechte staat(op foto) maar denk met een flinke polijstbeurt, schoonmaken wijzerplaat en glas(polyfix) dat het best wat zou kunnen worden.
Ik het horloge gewonnen voor € 100 inclusief verzenden.
Helaas kreeg ik zojuist bericht van de verkoper dat het horloge niet meer loopt…de verkoper biedt mij 2 opties:
Dat dus. Sowieso krijg je dit soort wijzerplaten niet meer schoon. Met een nieuwe wijzerplaat plus reparatie/service inclusief slijtdelen koop je er denk ik 3.
De kast is ook erg gedeukt langs de bovenrand aan de voorkant. Dat krijg je er met polijsten niet uit zonder ernstige polijstplekken achter te laten volgens mij.
Er zijn ongetwijfeld mensen die dit ding weer tot een pareltje kunnen maken (met evt. een vervangende dial zoals hierboven genoemd), maar er zit wel erg veel werk (en kosten) aan.
En dan weet je ook nog niet wat er aan de binnenkant scheelt…
Lopen, wijzerplaat is onherstelbaar beschadigd en zo te zien is de kast al flink gepolijst dus daar is niet veel meer aan te redden, een sloopuurwerk vinden is lastig en vooral duur.