Lorch horlogemaker draaibank: Full set museumkwaliteit

Full set Lorch horlogemaker draaibank.

De hobby is hier echt ten einde, dit draaibankje heeft hier jaren dienst gedaan. Alles heb ik er op geleerd, bijna alles heb ik er op gemaakt en nu is het einde in zicht en mag dit top draaibankje naar een nieuwe thuis.

De draaibank is full set en museumkwaliteit.

Merk: Lorch (duits fabrikaat)
Grootte: 6mm
Prijs: 5250,00 Dit is uitermate scherp geprijsd voor de aangeboden set en die prijs is vast, muurvast.
Gezien de grootte van het geheel alsook het gewicht is het enkel en alleen ophalen. ophalen kan regio Kempen (B)

Toebehoren:

2 maal zesklauw
1 maal drieklauw
1 maal vierklauw
kruistafel
verticale kruistafel
verdeelschijf
spantangen
kroonspantangen
komtangen
ringtangen
schroef-houder-spantangetjes
schellackspantangen
polijstinrichting voor zowel groot als klein werk
arrondeerinrichting
boorinrichting met bijhorende authentieke boor houders
dubbele vijlrol
wegklapbare leunspaanopstelling
gewone leunspaanopstelling
full set tappenfrezen
full set zenkers
zaagtafel
meenemers + punten
het uiterst zeldzame en funtionele hulpstuk om lagervattingen van antieke uurwerken (pre seitz rubis) te maken / op te frissen / bij te werken
het uiterst zeldzame snij-ijzer om indien nodig de draad van de spantangen op te zuiveren
Aparte planschijfopstelling
draaibankvoetje (de motor die bij op de foto staat kan eventueel tegen meerprijs - 250 euro - bijgeleverd worden). ik had de draaibank in de motoropstelling staan en de aparte planschijfopstelling op het voetje

Ik vergeet wss nog wat dingen, alles is te zien op de hiernavolgende foto’s

vatting hulpstuk

authentiek bijhorende snij-ijzer voor schroefdraad op te zuiveren indien nodig (is hier nooit nodig geweest, de draaibank werd goed onderhouden)

Wat zou het mooi zijn als een volgende generatie uurwerkmaker hier mee aan de slag gaat.

15 likes