Losse pinnetjes bracelet

Dag mensen,

De pinnetjes van mijn Tag Heuer bracelet zitten erg los. Bij het verkorten merkte ik dat ik ze er vrij makkelijk uit kon duwen. Ik ben nu bang dat het horloge zomaar ineens van mijn pols glijdt. Wat is nu wijsheid? Nieuwe pinnetjes er in laten zetten? En moet dat dan van Tag Heuer zelf zijn? Of kam elke willekeurige horlogemaker (of ik zelf) dit regelen?

Een paar foto’s en type nummer zou helpen in het geven van advies.

Dat is zeker niet handig nee, de pennetjes splitten aan het einde. Zaten ze er wel ver genoeg in?

Even foto van beide kanten. Ik kan ze ook beide kanten opdrukken. Het is een bracelet van Tag Heuer cv2010.

Dit zou een pin en collar systeem zijn dacht ik?
Ook wel friction pins genoemd
Als het buisje niet meer genoeg weerstand geeft gaat de pin er inderdaad te makkelijk weer in/uit.

Hier heb ik wel voorraad van , maar dan moet ik wel de maatvoering weten…

Als je een pen en buisje kan meten met een schuifmaat kan ik evt helpen.

1 like

s-l300
:point_up:

1 like

Ik denk eerlijk gezegd dat er helemaal geen collar meer in zit… horlogemaker (plaatselijke juwelier) heeft band op maat gemaakt en paar links er in en er uit gehaald… misschien dat ie dit systeem niet kent en gewoon de pinnetjes heeft terug geduwd?

Ik stuur zo ff wat maten.

Dat zou een hoop verklaren…

1 like

Zou wel heel slordig zijn van de horlogemaker(plaatselijke juwelier).

Ik stuur je even een PB.

Dit was bij een schakel bij mijn CV2010 ook.
Ik heb met een kniptang het busje lichtjes in gedrukt in het midden zodat deze weer wat weerstand geeft aan het pennetje.
Het pennetje gaat er weer stroef in en komt er niet meer uit.
Misschien niet zoals het hoort maar werkt prima

1 like

Ook een goede oplossing.

Even ‘kwetsen’ , wel met een goede tang en gevoel doen…