Losse wijzerplaat Actua Design

Hallo,

Vandaag stond mijn horloge, een actua design met Quartz uurwerk, stil. Nadat ik de achterkant eraf heb gehaald, liep het weer. Wat blijkt: de wijzerplaat zit niet meer vast op het uurwerk (dus de 12 kan nu ook op 3 uur zitten): als het gaatje in de wijzerplaat (met daarin het asje voor de wijzers) niet precies boven het asje vanuit het uurwerk zit, klemt het asje teveel vast en staat het horloge stil.

Kan ik nu het pinnetje om de wijzers te verzetten loshalen uit het uurwerk, zodat ik het uurwerk uit de “behuizing” kan halen, want nu zit het pennetje nog door de “behuizing” heen en krijg ik het uurwerk maar een stukje opgetild (waardoor ik mijn horloge niet kan maken).

Als je de kroon uittrekt zie je als het goed is in het uurwerk een klein palletje heen en weer schuiven.
In de meeste gevallen moet je met een klein pennetje op dat palletje duwen en dan de kroon uittrekken.
Dan komt de stift los.

Hallo,

Helemaal bedankt! Het is gelukt! Nu heb ik het uurwerk uit de behuizing gekregen en de wijzerplaat vast kunnen lijmen aan het uurwerk. Nu zit de 12 weer bovenaan. Stift teruggeduwd en de achterkant er weer op geklikt en hij is weer in orde.

Bedankt!