Lost and found

Lang is ie verloren geweest, maar mijn eerste quartz horloge uit de 70s is weer terug. Mijn ouders zijn de zolder aan het opruimen en daar lag ie zich te verstoppen in een hoekje. Een quartz…oei, dat betekent dus een batterij die waarschijnlijk helemaal uitgelopen is en daarmee een vernield uurwerk.

Blijkbaar waren sommige batterijen van vroeger goed van kwaliteit, want alleen een nieuwe batterij was nodig om weer wat cijfers op het LCD schermpje te krijgen. Ik weet nog dat ik de eerste was die een digitaal horloge met LCD scherm had. De andere quartz horloge bezitters in mijn klas, hadden destijds allemaal de variant met de rode leds. Dit horloge was toen ook behoorlijk aan de prijs ondanks dat het maar een Velona is. Uit nostalgie ga ik hem gewoon eens regelmatig dragen denk ik, ondanks dat ik normaal gesproken altijd mechanische horloges draag.

http://nl.picturepush.com/public/14531362

Heel mooi! Mazzel dat je er een goede batterij in had gedaan destijds. Ik heb een Nepro met hetzelfde primitieve quartz uurwerk. Mooi vroeg model :slight_smile:

Leuk hoor, en nog goed draagbaar ook, doen (tu)

Alleen de pusher rechts is kapot. Lijkt wel doorgesleten.

Dat is een leuk V&D horloge , een wonder dat hij het nog steeds doet !

Straks houdt ie het nog langer uit dan de V&D zelf :sunglasses:

Leuk man, kwamen de herinneringen ook weer terug?

Ik kreeg spontaan weer jeugdpuistjes :smiley:

Joh, wat fantastisch dat je deze heb teruggevonden … Ik denk dat er weinig forummembers zijn die hun jeugdklokje nog bezitten, ik wou dat ik de mijne nog had!
Leuke vintage lcd ook, veel draagplezier!

Ik heb mijn eerste horloge ook nog steeds… alleen het plexi is gebarsten ( allemaal kleine barstjes) ik denk dat ik het glaasje nog wel een keer ga vervangen… ofwel ik bestel er een… of ik Maak er een…

die Velona is wel een klassieker… gaaf dat ie het nog doet… de LCD horloges die ik gedragen heb… allemaal weg… waren ook geen echt dure horloges… heb ook niet lang met LCD rondgelopen… ben al vrij snel weer overgestapt op Analoog… onlangs puur voor de lol een LCD horloge gekocht bij de Action… met een Calculatortje erin… :slight_smile: