lost & found Vacheron Constantin, is hij echt?

Via een veiling van lost & found artikelen van Schiphol, heb ik het onderstaande Vacheron Constantin horloge verkregen.
Ik vraag mij nu af, heb ik de jackpot gewonnen, of is het toch een slecht namaak horloge? Via Schiphol komen natuurlijk allerlei soorten mensen, en de kans is klein dat iemand een echt Vacheron Constantin horloge daar zomaar verliest en het niet claimt bij lost & found, maar wie weet is het mijn lucky day.

De staat van het horloge is helaas slecht. Er zit stof in, het bandje is zo goed als kapot en het knopje om het klepje aan de achterkant te openen is verdwenen.
Ook staan er 3 nummers op:
750, dit is volgens mij een teken dat hij van (wit) goud is. Het horloge huis is inderdaad niet magnetisch.
42005 (beetje weggesleten), is volgens mij een modelnummer, maar op internet vind ik geen gelijke horloges
737998, mogelijk serienummer, maar internet zegt dat dit horloge dan uit 1915-1920 zou stammen, hmm echt zo oud?

Hier onder een paar foto’s (grote versies zijn op aanvraag beschikbaar, ik kan eventueel ook andere foto’s maken):

100% nep

6 likes

Helaas.

1 like

oja, vergeten te zeggen, hij loopt wel, maar wel te traag.
Komt dit misschien omdat hij een tijd stil heeft gelegen en eerst door beweging opgewonden moet worden? Hoe doe je dat het makelijkste en hoe lang ongeveer om te testen dat hij goed loopt?

Afwerking van de ‘tourbillon” is gewoon geweldig.
Maar helaas…

Baggage Battles hier op Schiphol? Gaaf!

4 likes

Ik zou het niet eens testen, het is je tijd niet waard.
Het is niet eens een goede fake…

1 like

Je kunt hem waarschijnlijk gewoon met de kroon opwinden. Maar eerlijk gezegd zou ik hem rechtstreeks, al dan niet via de blender, in de kliko deponeren. :+1:

3 likes

Oeiii wat voor kek zit er allemaal op het horloge??

Anyhow, ik zou enkele reis naar de prullenbak doen, wat een gedrocht

1 like

Dank jullie wel voor de snelle antwoorden. Jammer maar helaas. Gelukkig heb ik er niet veel voor betaald.
Hij wind trouwens niet op via de kroon trouwens.

Hij is trouwens erg vuil en ik heb er nog geen moeite voor gedaan om hem schoon te maken, vandaar dat er allemaal troep op zit.

En de veilig was gewoon via een website. Heb niet zoveel zin in zo’n veilingszaal met al die typetjes :wink:

1 like

Slecht dat ze dit soort zooi gewoon veilen. Dit valt gewoon onder oplichting.

5 likes

ik vraag me trouwens wel af, hoe jullie zo snel zien dat het nep is, wat zijn de indicatoren? Ik ben helaas hier een flinke leek en dat is maar weer gebleken met deze geweldige aankoop…

Ik hoop trouwens dat ik jullie tijd niet te veel verspil.

1 like

Ziet het er uit als iets wat een ton kost? De afwerking van het uurwerk is echt heel basic.

Afwerking van de kast, afwerking van het uurwerk, design van het horloge… dat soort spul. Horloges van dit merkt kosten duizenden euro’s en zijn meestal met de hand of precieze machines afgewerkt. Het uurwerk in uw horloge lijkt alsof het met een slijptol is bewerkt.

1 like

Onder andere jouw uurwerk met de onderstaande vergelijken…

(Willekeurig voorbeeld)

2 likes

Ik denk niet dat iemand deze verloren is maar dat ie gewoon met opzet is achtergelaten.

12 likes

Dat ziet er inderdaad heel anders uit. Er staan bij mij ook geen teksten, tekens oid op het mechanisme.

Bedankt voor jullie antwoorden en jullie tijd.

1 like

Nu ik de foto’s even goed bekijk kan ik maar 1 ding zeggen: ik hoop dat u handschoenen aan had bij het aanraken van dat horloge. Man wat ziet het er smerig uit :face_vomiting:

1 like

:joy:

Whaha! :joy::+1: