Lost in Transit: Sinn 103 Moonphase

Ik heb initiële verkoper een berichtje gestuurd.
Ik kocht het horloge destijds van een particulier in Marseille.
DHL maakte er een potje van, en gaf uiteindelijk aan dat het pakket zoek was geraakt.
Verkoper heeft mij volledig gecompenseerd, dus in principe okay.
Ik ga ervan uit dat verkoper ook z’n geld heeft terug ontvangen van DHL, pakket was 100% verzekerd tenslotte.
Nu duikt het horloge twee jaar later op bij een juwelier ergens vlak bij Bordeaux!

Raar verhaal.

Mogelijk heeft DHL het zoekgeraakte pakket aan een opkoper verkocht (ben dan wel benieuwd hoe ze met de AVG omgaan, immers mijn persoonlijke gegevens alsmede van de oorspronkelijke verkoper staan op het pakket - of vernietigt DHL zoekgeraakte pakketten?), of toch een onverlaat die het pakketje gestolen heeft…
En dan is er nog een kans dat de verkoper het pakket toch uiteindelijk terug heeft ontvangen van DHL en geen zin had om nog een verzendpoging te wagen.

Verkoopprijs op chrono is trouwens ruim 2x dan wat ik er voor betaald had!

7 likes

Inderdaad. Zie ook de beschadigingen op de bezel bij 42, 43.

1 like

Het blijft wel een vreemd verhaal en het is vooral balen want…

Ik vrees ook dat de huidige verkoper hier geen oor voor zal hebben, al zou dat als juwelier wel een mooi gebaar zijn. Maarja, hoe is het horloge daar uiteindelijk terecht gekomen :thinking:

1 like

Dan is die waarschijnlijk gewoon gejat.

Je hoort het steeds meer. Een aantal dagen geleden heb ik in de media nog een publicatie gelezen, waarin werd meegedeeld dat er steeds vaker pakketjes verdwijnen. Gelukkig heb je je geld terug, maar inderdaad jammer van dit horloge.

1 like