Lost in Transit: Sinn 103 Moonphase

Hier een niet zo fraai verhaal van een mooie Sinn Flieger op #fliegerfriday……

Lost in transit

Een tijdje geleden had ik het al aangekondigd: een New Incoming Sinn.
En wel een heel bijzondere:
Sinn 103 Moonphase.

Het horloge had ik online gevonden bij een voor mij onbekende horloge liefhebber in zuid Frankrijk. Maar ik durfde de gok aan.
Geld overgemaakt, verzendnummer van DHL Express ontvangen en vervolgens het pakket tracken op de DHL website.

Maar DHL maakt er een puinhoop van……

Al direct “verdwijnt” het pakket in de DHL Parcel leverstraat, om vervolgens nooit meer terug te keren in de DHL Express leverstraat.

Dagen gaan voorbij, weken gaan voorbij. Er lijkt toch voortgang te zijn. Yes! Pakket is in Parijs, op de helft!
Maar dan blijft ie steken.
Na nog een week geef ik het op.
De verkoper was inmiddels al betrokken bij de zoektocht en deed erg zijn best op het pakket boven water te krijgen.

Helaas, de vele mailtjes en telefoontjes naar DHL bleken nutteloos.
Het horloge is nooit aangekomen.
Gelukkig het pakket volledig verzekerd verstuurd!
De verkoper heeft het geld inmiddels terug gestort, dus daar geen pijn van.
Maar wel erg spijtig dan zo’n zeldzame vintage Sinn verloren is gegaan.

Hier het bewuste horloge om de pols van de Fransman:

Op deze foto komen de kleuren niet echt goed tot z’n recht, andere foto’s in mijn mailbox laten betere kleuren zien.

Deze 103 moonphase heeft een donkerblauwe maan schijf met gouden maan zonder gezichtje. Die met gezichtje zie je wat vaker.
Beide mooi, maar ja helaas….

30 likes

Dammit man. Die koeriersdiensten - zijn er ueberhaupt goede…? :roll_eyes: Doodzonde!

3 likes

Is hier natuurlijk geen optie, maar als het enigzins kan,
Ophalen!!!

Vervelend verhaal…maar wat een raar horloge eigenlijk…? Zo’n militair met een maan…apart is het zeker.

Wat een tegenvaller…
Geld terug is prima, maar dat is niet wat je wil.
Heb nu zelf een horloge incoming, vanuit Rome. Met dhl express. Duurt 7 dagen…
Zouden ze het lopend doen ?

2 likes

Oeh, balen! Echt een gaaf horloge. :ok_hand:

1 like

Joh. Wat zonde zeg. Is een erg mooie Sinn.

1 like

het is altijd wel balen als zoiets je overkomt,
maar gelukkig he je de invest terug en kan je met dat achter een ander mooi exemplaar gaan,
verder wens ik je nog vele gelukkige horlogejaren toe

1 like

O wauw dat is echt een tof horloge, balen…

1 like

Dat is echt crap! Maar……soms heb je geluk, ik kocht op een ander forum een gebruikt product wat werd verstuurd door DHL. Dit product lag na een dag stil, geen beweging meer in te krijgen ondanks alle moeite van de verkoper. Uiteindelijk het verlies gedeeld (bij vermissing krijg je €10,70 per kg!) maar na 6 weken(!) werd zonder verdere mededeling het pakket alsnog bezorgd. Waar het geweest is weet niemand maar uiteindelijk ‘eind goed, al goed’. Ik hoop dat jou dit ook nog te wachten staat.

1 like

Oowwww, wat ontzettend zuur dit.
Maar zoals hierboven aangegeven zou hij zomaar opeens op kunnen duiken. Zelf ook al eens gehad met een horloge dat ik had verstuurd, verdwenen en 3 maanden later werd hij doodleuk alsnog bezorgd.
Was trouwens ook via Dumped, Hidden or Lost…

1 like

Nee; teleurstelling 🥲

Zonde zeg. Ik probeer intussen DHL te vermijden. Ooit is een laptop afgeleverd ergens honderden meters verderop, die gelukkig via de webcare teruggevonden. En een dure lamp ligt al maanden ergens in Milaan. Gelukkig gekocht via Amazon zodat ik geld terug kon vragen. Maar toch…

Dubbel Ruk… hopelijk duikt het pakket weer op binnenkort, zoals ik had na 14 dagen onvindbaar te zijn geweest richting Hongarije. Geen enkele tracking update, niemand wist waar het zich bevond, en ineens binnen 24 uur ingeklaard, uitgeklaard, en onderweg voor aflevering.

Vingers gekruist :+1:

1 like

Noumoe!?

Deze Sinn 103 Moonphase lijkt wel verdacht veel op “mijn” zoekgeraakte 103 Moonphase!
Als ik naar de bezel kijk en de kleine beschadiging op minuut 34 bekijk……?!

Wat moet ik hier nu weer mee….

5 likes

Ligt eraan waar je dit ziet?

Serie nummers gecheckt - het is dezelfde!
103.0102

Idioot dit!

3 likes

Staat ie te koop?

Yup, zie screenshot hierboven
chrono24, bij een dealer
Sinds vandaag

Vreemd om deze opnieuw te zien opduiken! In hetzelfde land dan nog wel. Hier zal de originele verkoper ook wel van op de hoogte willen zijn? Tenslotte was zijn pakketje ‘verloren’ geraakt bij het versturen naar jou?
Wel een mooie en zeldzame Sinn!

1 like