Lost in transit..... :(

Ik heb enkele weken geleden een horloge gekocht in de UK. Het ziet er nu naar uit dat dit horloge is zoekgeraakt tijdens de verzending. De britse Royal Mail heeft hem volgens de track&trace afgegeven aan hun nederlandse collega´s. Maar deze hebben tot nu toe geen bevestiging terug gestuurd dat het pakketje is aangekomen.

Het pakket is reeds vanaf 12 juni onderweg.
De verkoper zal de schade gaan claimen, en dan maar zien hoe het afgehandeld gaat worden.

Dit is de eerste keer dat ik met dit fenomeen te maken krijg. Vroeger of later zal het ons allemaal een keer overkomen, vrees ik.

O ja, jullie zullen wellicht nieuwsgierig zijn welk horloge het betrof. Het is een Breitling Aerospace Chronometre Aerospace. Balen…

Dat is echt balen zeg… Ook niet het minste klokje dat nu weg is. Daar moet meer achter zitten.

Dag Hans, dat is inderdaad mooi vervelend! Wat betreft “recovery” van je schade: denk je eraan dat veel creditcards (mocht je daarmee betaald hebben) een verzekering bieden betreffende de aangekochte zaken? Handig om te weten, mocht de vervoerder maar een deel van de schade vergoeden (welke kans vrij groot is vrees ik).

Succes!

Heel vervelend, heb het een keer met een pakje uit USA gehad. Dit was minder kostbaar(kleding) en werd vervangen door de verkoper. Ik hoop dat je snel iets hoort over je horloge!!

Groet,
Arno.

Oei oei oei!
Dat is nou precies de rede dat ik van de verkoper van het lot Omega’s heb geeist (!) dat hij het met een koerier of alles behalve met de Royal Mail verstuurt! Ik heb in al de jaren 3 keer iets niet gekregen, dat kwam altijd uit Engeland en was altijd via Royal Mail. En de bezorger had altijd Selekt Vracht, de Nederlandse partner van Royal Mail moeten zijn…

Jammer Hans, maar het onderzoek kan best wat opleveren, al zal het geen horloge zijn. Kijk ivm Warroo’s tip even na wat de claimtermijn is voor de creditcardmaatschappij.

Voor anderen: kijk hier
http://www.tz-uk.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=50148
voor de tip om via Transit2Insure de kostbaarhedenzending te laten verzekeren.

Ik laat items goedkoper dan 500 pond via RM Airsure sturen en ik wil niet dat ze er ‘watch’ op zetten, maar bv ‘measuring equipment’.

Bij mij kwam laatst een leeg pakje uit de UK.

Claim ingediend, ik hier en hij daar.

Zat een mooie 6139 en twee oude banden in…

Dan vind je iets moois en eindigt het zo :frowning: .

12 juni is inderdaad al ver weg, dus de kans dat het nog gevonden wordt is niet zo groot, maar toch… . Hopelijk komt het goed met terugbetaling van de verzekering van de transporteur of de credit-kaart.

Blijf aandringen, aandringen en aandringen… (zowel bij de verkoper als bij de andere betrokken partijen) dat is de enige goede raad die ik je kan geven. (tenminste als je er zeker van bent dat het uurwerk daadwerkelijk verstuurd is).

Zelf nog geen problemen ondervonden met RM, maar wel met GLS en zelfs een keertje met KPN. Het gebeurt dus overal.

Als je zeker wil zijn moet je beroep doen op een gespecialiseerde koerierdienst die de zaak vooraf op papier verzekert en de levering garandeert (met bijhorende kosten uiteraard).

De tip van sjokotof laat ik ook altijd toepassen bij gewone zendingen: nooit de echte inhoud (watch, clock oid…) laten vermelden op het pakje zelf, maar wel een neutraal “synoniem” zoals “gauge” of “measuring instrument” of “time hobby kit” oid… Dat leidt de aandacht af van “grijpgrage handjes”.

Met Meelevende Groet,

Chris.

Tot nu toe heb ik 2 keer problemen gehad…beide keren met Royal Mail.

Ik stuur als verkoper een simpel envelopje naar de UK en dat heeft er ongeveer 3 maanden over gedaan om de UK te bereiken. Koper boos !! Ik stuur dus een envelop met wat hetzelfde spul naar het zelfde adres, het ging niet om al te veel geld en om ruzie te voorkomen…
De 2e envelop bereikt binnen 2 dagen de UK, de eerste envelop wordt tegelijkertijd met de 2e ingegooid.

De 2e keer vrijwel soortgelijk…(td)

Ik koop een horloge in Canada op maandag en op woensdag staat UPS voor mijn neus…het kan dus wel.

Succes Hans, hoop dat het nog een beetje goed afloopt.

@%#@%@^&* :? Wát een nachtmerrie. Ik baal stevig met je mee!!
Stelletje $#%#& X(
Jur

Hans,

Een enorm vervelend verhaal. Het lijkt er een beetje op alsof een aantal lieden daar bij de UK mail hun vingertjes niet van andermans spullen kunnen houden.

Ik heb gelukkig iets soortgelijks nooit mee gemaakt. Ik kan je dus ook geen advies geven in deze. Wel wil ik je succes wensen met de afwikkeling van deze nare zaak.

Mvg,

Joram.

Hoi Hans.
Heel vervelend.
Ik hoop dat het goed komt.
Ik heb hetzelfde een paar weken terug mee gemaakt met een pakje uit de VS.
Was volgens de USPS al in Nederland.
TPG wist van niks.
3 Dagen later plots afgeleverd.
We horen het van je en duimen op de goede afloop.
Groeten,
John