Loszittende,draaibare lunette Seiko Velatura?

Beste horlogeforummers,

Ik heb sinds vorige week een Seiko Velatura srh005. Dit is een direct drive model.

het gaat om dit model
vhttp://www.watches88.com/prod_images_large/SRH005J11.jpg

Nu kwam ik erachter dat de zwarte bezel los zit en ik die vrij makkelijk kan draaien. Heeft iemand enig idee of dit zo hoort? datlijkt me toch haast niet en aan de leeftijd van het horloge kan het niet liggen want die is nog geen week.

Alvast bedankt voor elke hulp!

volgens mij hoort dat bij dit model niet te kunnen draaien.
verder kan ik er wijnig over zeggen, ff googelen voor info voor dit model.
grt arie

Ja heb ik al gedaan maar kon er niks over vinden. Ik heb overigens ook al een keer een Velatura gehad met dezelfde bezel maar kan me ook niet herinneren dat die kon draaien maar heb er misschien oook wel niet goed op gelet.

Lunette moet vast zitten.

heb even gegoogeld voor je, en er staat nergens bij…draaibare lunette.
dus ik weet niet waar je het horloge hebt gekocht… maar zou er even mee teruggaan. het kan nooit veel zijn, misschien een schroefje vergeten aan te draaien of zo. ik wens je in iedergeval succes(tu)

Ik heb zelf een srh006 dus kan ik je vertellen dat dit ding gewoon muurvast hoort te zitten.

Ok allemaal bedankt voor de info! Ik heb hem bij een juwelier gekocht en zal maandag meteen teruggaan om het te laten repareren. Zou dat onder garantie vallen?

Ja hoor. Moet onder garantie vallen

zeker weten, ik had een kroon die losging op mijn velatura van dik een jaar oud.
hij is netjes onder garantie gerepareerd bij een seiko dealer waar ik m niet eens heb gekocht, dus dat gaat wel goedkomen, succes ermee.

Ok helemaal goed! Wat voor Veltaura had jij ook alweer Arie? Heb wel eens een velatura topic geopend en daarin postte je volgens mij ook maar ben het even vergeten.

jmr Schreef:

Ok helemaal goed! Wat voor Veltaura had jij ook
alweer Arie? Heb wel eens een velatura topic
geopend en daarin postte je volgens mij ook maar
ben het even vergeten.

ik had de velatura divers200m.
deze klok is nu in bezit van thehaguedragon.
maar heb m weggedaan omdat ik uitgekeken ben op chrono’s.

grt arie.

arie Schreef:

jmr Schreef:


Ok helemaal goed! Wat voor Veltaura had jij ook
alweer Arie? Heb wel eens een velatura topic
geopend en daarin postte je volgens mij ook
maar
ben het even vergeten.

ik had de velatura divers200m.
deze klok is nu in bezit van thehaguedragon.
maar heb m weggedaan omdat ik uitgekeken ben op
chrono’s.

grt arie.

Het was deze bjoetie. En ik ben er nog lang niet op uitgekeken. :stuck_out_tongue:
En die kroon gaat ook goed, die hoef ik toch nooit te gebruiken want het ding loopt gewoon goed.

Idd ook een prachtklok die duiker(y)

jmr Schreef:

Idd ook een prachtklok die duiker(y)

Hetzelfde bandje als die van jou hè?
Heerlijk die diversextension die je precies op maat kan stellen. Als je pols op een bepaald moment van de dag iets dikker is dan normaal dan stel je hem iets ruimer…

Thehaguedragon Schreef:

jmr Schreef:


Idd ook een prachtklok die duiker(y)

Hetzelfde bandje als die van jou hè?
Heerlijk die diversextension die je precies op
maat kan stellen. Als je pols op een bepaald
moment van de dag iets dikker is dan normaal dan
stel je hem iets ruimer…

de band is hetzelfde alleen zonder diversextention erop.
die zit alleen op de duikersuitvoering dacht ik.

Ja klopt bij mij zit er geen diversextension op. Idd een erg mooie en aparte band naar mijn mening!

Zo, gisteren bij de Seikodealer geweest en het had waarschijnlijk te maken met een veer die niet strak genoeg stond. Hij is in reparatie en ben hem dus helaas 1 tot 2 weken kwijt.

Ik kan je uit ervaring vartellen dat er geen veer zit in de lunette van de velatura.
Mijn man heeft hem eens laten stuiteren en toen lag hij van de kast af.
Is gewoon een rand die op de kast geklikt zit.

Ok, dan heeft de Seikodealer er dus geen verstand van al zei hij wel dat hij het niet 100% zeker wist. Echt gelijmd ofzo zit hij ook niet toch?

jmr Schreef:

Ok, dan heeft de Seikodealer er dus geen verstand
van al zei hij wel dat hij het niet 100% zeker
wist. Echt gelijmd ofzo zit hij ook niet toch?

Volgens mij zit hij wel gelijmd hoor. Die van mij zit ook muurvast en met een veer heeft het niets te maken want hij hoort niet te draaien.