Lotje rommelmarkt horloges

Beste,

Een bekende van mij kocht nog wel eens horloges op rommelmarkten en beurzen, hij is helaas overleden en ik ben gevraagd om er eens naar te kijken. Veel kennis heb ik er niet van maar naar mijn idee zijn, van de ±25, deze 5 de gene met iets van waarde.
De rest zijn niet echt de moeite waard.

Zoals ik het zie zijn dit horloges van enkele tientjes per stuk, of zie ik dat verkeerd?

Mvg, Cas

Ik kan per stuk even betere foto’s maken indien nodig maar ik kan er volgens mij nu maar twee toevoegen.

1 like

Ze lagen niet voor niks op een rommelmarkt :wink: deze 5 kun je daar ook onder schalen. Echt waarde hebben ze niet wat de gek er voor geeft. Sorry klinkt hard maar het is niet anders.

Die zodiac en orient zijn best leuk.
Wil ze wel voor een zacht prijsje die in verhouding staat met de staat als projectjes kopen, mocht je kennis ervan af willen.

Geserviced en met een netjes opgepoetste kast en krasvrij glas misschien nog net wel. In de staat zoals die nu zijn, zijn dat er die recht uit een grabbelbak van Rikketik kunnen komen aan 10 euro per stuk ofzo. Valt wel iets van te maken :slight_smile:

1 like

Precies dit. Leuk voor de hobbyist om te leren en lekker bezig mee te zijn :).

Continental.

1 like

Is helaas een Continental, penanker. troep.

Hoi Cas,

Het is zoals jezelf al zegt, rommelmarkt spul. Maar toch zijn er hier op het forum die daar weer mooie horloges van kunnen maken, niet dat ze dan veel waard worden maar er wel weer leuk uitzien. Zelf ben ik A-tecnisch dus aan mij heb je niets, maar neem eens contact op met @Lexaf die kan je best veel tips geven hoe je ze zelf op kan knappen, tenminste als je een beetje technisch bent. Maar dat is echt een toffe peer die je vast wel van advies wil bedienen.

3 likes

Aa dacht in de vlugheid een zodiac logo te zien.
Dan zou voor mij enkel de orient leuk zijn.

Dat is naar mijn idee ook de enige interessante van het stel. Maar zoals @fredpanarai1 al opmerkte, die andere zijn leuk knutselspul en als je een beetje je best doet en nauwkeurig werkt zijn daar nog wel leuke horloges van te maken, waar je (draag)plezier van kan hebben. Een beetje in de sfeer van zoals @scudo in een ander topic al eens opmerkte:
“van een horloge van een tientje er een van twee tientjes gemaakt.”
In dit geval zou je er van 3 stuks à 5 euro er een paar van misschien wel meer dan een tientje kunnen maken. Het plezier zal er niet minder om zijn en belangrijk voordeel: als je wat fout doet of je verkloot er een, is er geen risico en je zal er geen boterham met pindakaas minder om eten.

3 likes

Bedankt voor de antwoorden iedereen. Het is wel wat ik verwacht had.
Vermoedelijk zijn er nog wel wat meer horloges die uitgezocht moeten worden dus dan maak ik graag weer gebruik van jullie kennis! Ik ga het doorgeven aan de eigenaresse, wat zij met de horloges gaat doen weet ik niet.

3 likes