Louis Chevrolet Speedway LC17

gezien op Kickstarter
een nieuw horloge geïnspireerd op de Chevrolet C2 Corvette

Speedway LC17

het ontwerp vind ik persoonlijk niet zo mooi
maar het mechanisme om snel van band te wisselen vind ik wel geinig

2 likes

Leuk concept met de banden en de groene variant ziet er wel goed uit hoor! Maar zou ik me direct inschrijven: denk het niet

Mjah, het prijskaartje viel me voor een keer niet tegen, had deze op het eerste zicht wat duurder ingeschat

Zouden er nog horloges bestaan van Louis Chevrolets vader? Of heeft hij nooit onder zijn eigen naam horloges gemaakt?

zeker een mooi horloge

Intrigerende vraag, heb even zitten navlooien maar ik kan geen horloges van Louis Chevrolets vader vinden.

Joseph Felicien Chevrolet

https://gw.geneanet.org/garric?lang=en&p=joseph+felicien&n=chevrolet

Zijn broer kreeg ook een opleiding als horlogemaker
https://watch-wiki.org/index.php?title=Chevrolet,_Jacques_Edouard
en daar lees ik wel dat enkele telgen uit de familie Chevrolet bij Japy Frères & Cie gewerkt hebben

1 like

hm… hij ging bij Japie werken (ipv eten? :slight_smile: )

(of is die reclame van voor jouw tijd? )

Ik zal nooit meer hetzelfde naar een Chevrolet Corvette kijken…

1 like

Die Japie comemrcial kende ik niet, ben een Belg
keek als kind vaak naar reclame op de Nederlandse zenders, maar dat was vooral voor zeker geen Fa badschuim spot te missen

Bij Japie aten ze “KingCorn” een broodmerk. Jongetje ging het huis uit, om bij Japie te gaan wonen omdat ze daar KingCorn aten :slight_smile:

Ja, ik heb 'm net bekeken
Nooit eerder tegengekomen, maar er staan massa’s oude STER reclameblokken op Youtube
Jeugdkick!

1 like

Geen onaardig horloge, ik mis alleen de link met een corvette. Hij had net zo goed een inspiratie kunnen zijn van een amc pacer, die was namelijk wel rond van vorm

Het meganisme voor de banden swap is lelijk en waarschijnlijk redelijk los, daar zijn tegenwoordig betere oplossingen voor, gewoon met pushpins.

1 like

Dus je haalt de stalen er af. En dan? Waar wissel je naartoe? Ik heb twee dozen banden staan, passen er geen van allen op.

Jottem.

Dat horloge is minder cool dan die wagen. Ook in technisch opzicht. 50m waterdicht, maar wel 13mm dik, met zeer grote lug to lug en een standaard ETAatje voor het genoegen om altijd afhankelijk te zijn van hun als bandenboer. Dat voelt niet als een muscle car spec.

2 likes

Ik zag de link met de Corvette ook niet
dus in de dial zit een asfaltmotief, maar dat is gelinkt met de racetrack
de 6 kleuren stemmen overeen met de Corvette kleuren
en de caseback heeft wat stiijlkenmerken van de velgen van een Corvette

Het mechanisme voor de bandenswap is alleszins eens wat anders, ze hebben een patentaanvraag lopen, ze hebben het eerst op een dameshorloge aangeboden en het is wel makkelijk om banden te wisselen. Het ziet er nogal bulky uit en esthetisch vind ik het ook niet, maar wel functioneel.

Ik heb het patent even opgezocht
CH716515A2

Je krijgt 3 verschillende banden bij het horloge, en het aanbod wordt uitgebreid, maar het is nogal stom dat je alleen maar die Chevrolet banden kan gebruiken … de specs en het ontwerp van het horloge hebben ook wat manco’s, ben benieuwd of het Kickstarter objectief gehaald wordt, en nou zie ik pas dat je daarmee het horloge tot 45% goedkoper kan voorbestellen … maar het loopt niet echt storm hiervoor