Louis cottier

Iemand ervaring met dit merk?
Vind ze persoonlijk heel mooi maarcik weet niet of het het geld waard is.
Kan iemand me helpen

990 euro adviesprijs…van de week bij de plakkert in de aanbieding voor 99 euro.
met andere woorden,dit zijn chinese horloges die vaak op andere sites voor een schijntje aangeboden worden.

Kwaliteit?..tis maar wat je gewend bent maar het is zijn adviesprijs echt niet waard.

Amen. Maar toch resteert dan de vraag, is het de €99 wel waard :wink:

Nee

Welkom!

Tja, wat is z’n geld waard. De meesten v ons vinden van niet, waarschijnlijk omdat:

  1. je voor het geld een kwalitatief beter horloge kunt kopen, weliswaar die er niet zo chique/luxe oogt.
  2. Je vh geld een horloge kunt kopen van een horlogemerk met daadwerkelijk een geschiedenis op horlogegebied.
  3. De adviesprijzen misleidend zijn, omdat een ander horloge met hetzelfde uurwerk voor 20 euro ofzo op Ebay ofzo Is te vinden.

Ik ben het met zelf met bovenstaande punten eens, maar daar staat tegenover zoveel mensen, zoveel wensen. Want ik kan me ook voorstellen dat:

  1. Die chique/luxe uitstraling juist Is wat je zoekt en zo een horloge niet jaren hoeft mee te gaan. Als je in Nederland koopt heb je immers 2 jaar garantie.
  2. Zo een horloge pedigree je niet interessant vindt, en een horloge v n mode merk als armani of dus een zogenaamde plakwerk (kopen goedkope horloges in en zetten er een zelfbedachte naam op) prima vindt, zolang ze maar de looks hebben die jij mooi vindt. Want ik kom zo vaak mensen tegen die een budget seiko5 automatisch horloge maar saai vinden.
  3. In sommige luxe horlogemerk zolang Breitling, Panerai en Tag Heuer kom/kwam je ook uurwerkjes tegen die in veel goedkopere horloges zitten, zoals bijv Tissot. Welliswaar soms met wat kleine aanpassingen, maar soms ook bijna niks verschillends. En dat accepteren sommigen van ons weer wel.

Ik hoop dat ik het 1 en ander heb kunnen duidelijk maken en kunnen relativeren. Heel veel Suc6 met je keuze en mocht je verdere vragen hebben, stel ze gerust.
Bijvoorbeeld als je suggesties wilt voor een horloge. Kijk in dat geval eerst even naar het ehbo lijstje in de faq.

2 likes

Lekker laten liggen dit soort spul.

Het kan niet anders dan dat dit heel snel kapot gaat, zo fragiel allemaal.
En mocht je 2 jaar garantie hebben, voor €99 wil ik de ellende niet van keer op keer terugsturen.

1 like

En de verzendkosten die je misschien zelf moet betalen…