Ik ben al een tijdje aan het oriënteren naar een leuke automaat. Nu ben ik verknald in een prachtig horloge…
Ben erg benieuwd naar eventuele ervaringen met het merk of zelfs dit model?
Louis erard retrograde 1931…

Ben benieuwd! !
Groeten CREAM
^^
Ik ben al een tijdje aan het oriënteren naar een leuke automaat. Nu ben ik verknald in een prachtig horloge…
Ben erg benieuwd naar eventuele ervaringen met het merk of zelfs dit model?
Louis erard retrograde 1931…

Ben benieuwd! !
Groeten CREAM
^^
Ik ben zelf niet bekend met het merk, maar je stijl kan ik zeker waarderen na aanleiding van je voorstel topic. Wat is je budget voor je eerste automaat?
Dank je, mijn stijl ben ik nog aan het ontwikkelen.
Er zit nog geen vaste lijn in geloof ik 
Ik ben nog steens aan het sparen maar heb mijn limiet op voorhand op 1000 € gezet. Ik vond het een mooi rond bedrag voor mijn eerste automaat. Het wordt tevens mijn grootste uitgave voor een horloge ooit dus ik ben vastberaden een weloverwogen aankoop te doen…
Om even op de stijl terug te komen…zoals ik al zei… geen vaste lijn geloof ik haha
Want ook dit is prachtig!
Oriënteer en ontwikkel je rustig verder
! Maar vraagje, waarom neem je als voorbeelden horloges die 2x je limiet zijn?
Dat ligt eraan hoe je het bekijkt… Ik heb de intentie om een nette gebruikte aan te schaffen.
Ik zie een mooi horloge net als een auto. Nooit zal ik bijv een nieuwe benz amg kopen…laat iemand met een dikkere bankrekening maar voor de afschrijving betalen terwijl deze arme jongen geduldig op zijn beurt wacht😉
Tweedehands is het zeker mogelijk. Beide schrijven behoorlijk af. Dat gaat dus wel lukken. Maar ook nieuw zijn er vaak behoorlijke kortingen. Zie bijv. een witte LE R1931 nieuw met 50% korting op Chrono24 (van 2900 voor 1450).
Ook erg mooi !! Maar bij mij moet er ergens een grens getrokken worden. Iets met vrouwen en afspraken etc haha 
Nice! Suc6 met je quest 
Kwaliteit en afwerking van louis erard is erg goed, erg mooie klokjes imo. Flipperen van een erard zal een ander verhaal worden denk ik (niet zo waarde vast), maar who cares je koopt een horloge immers voor jezelf👍
Ja, maar als je flippert, dan kan ik me voorstellen dat je voor je ouwe klok nog wat wilt terug krijgen CQ dat ie niet (te)veel) afschrijft.
True that…je kunt natuurlijk een liefhebber treffen maar hij zal niet zo makkelijk van de hand gaan als een ander geronomeerd merk voor de juiste prijs. Maar goed als je gevat bent door het horloge virus dan wil je nog wel eens wat anders en dan is het idd verstandig om de waardevastheid in je achterhoofd mee te nemen. Van de andere kant beperk je je dan weer in datgene wat dan weer snel 13 in een dozijn gedragen wordt imo. Keuzes keuzes😉
Eens… maar dit kunstwerkje heeft me sinds de eerste keer niet met rust gelaten. Door dit horloge heb ik de Kienzle gekocht. Soms kom je iets tegen waar je steeds weer op terug komt. Merkvast ben ik (nog) niet…
Dit is ook zo’n voorbeeld van een “ooit komt ie er”

Geen geflipper bij natte dromen als deze 
#durftedromen😂
Dat is toch het mooiste van een hobby, en merkvast…klinkt hetzelfde als beperken tot😉
Deze tag kende ik nog niet, wel knap!
Louis erard is een zeer degelijk merk. Ze maken volgens mij ook alleen maar mechanische horloges, wat zeker een pluspunt.
Het merk wordt hier en daar wel verkocht bij ons, maar echt naambekendheid heeft het niet.
Dat met vrouwen en afspraken ken ik.
Ik probeer haar al jaren te overtuigen dat €4000 echt niet veel is vor het juiste horloge.
Je kan altijd zeggen dat het een replica is 
13 in n dozijn kan ook best leuk zijn. Zo zeg ik geen nee tegen een normale speedy, sub, Monaco, portuguese, royal oak, etc.
Integendeel, vaak heb ik er zelfs de voorkeur voor. Beetje saai, maar tja… Neem ik er 1 met 007 erop is het voor anderen weer niet goed 
Voor maximaal €1000 wist ik het wel. Goed zoeken naar een tweedehands Longines Legend Diver. Pracht klok!
Ik heb hem een keer gepast, toppertje