Louis Erard 1931

Ja, ik begrijp er zelf ook niet veel meer van :wink:

Ik was opzoek naar een horloge met een kleine sekonde met een wit/zilveren plaat en opgelegde indexen. Maar ja waar vind je zoiets,…Je hebt de Minerva die Gerard heeft, maar daar is moeilijk aan te komen en de prijs is ook gauw hoog.
Nu had ik al twee Louis Erard horloges, een heritage chronograaf en een 1931 met zwarte plaat. Vooral die laatste krijgt veel polstijd. Toen dacht ik nou dan kan ik weleens gaan kijken naar datzelfde model met een witte plaat, een beetje vreemd om een zelfde horloge dat alleen in kleur afwijkt te kopen, maar in mijn ogen zijn ze toch behoorlijk verschillend als je ze draagt.
nu wat foto’s :

met zijn broertje :

en de prachtige plaat, deels in close up :

en een deel van het pesseux 7001 uurwerk :

Hmm ik wist niet dat een kleine seconde en opgelegde indexen zo’n zoektocht was.
Vind deze wel heel mooi, al zou ik zelf eerder voor de zwarte plaat gaan.

En twee bijna dezelfde in indeling maar een totaal andere verschijning is toch niet zo vreemd. Tis maar net wat je mooi vind… heb zelf ook twee dezelfde vintages alleen in verschillend in kleur, en heb daar totaal geen problemen mee…

Veel draagplezier, ben wel benieuwd of ze nu allebei net zo veel draagtijd bij je krijgen of dat er 1 favoriet word…

Mooi hoor! Ik vind de zilveren wijzerplaat beter bij dit model passen. Veel plezier ermee!

Eenzelfde horloge met twee nogal verschillende karakters, wel leuk!
Gefeliciteerd.

Groeten, Tom Vreeken.

mooie horloges en dito foto’s. proficiat

Geen gek horloge, mooie ouderwetse wijzerplaat kayout!

Mooi horloge en super foto’s! Veel plezier ervan!

Mooie klok hoor!! (tu)
Veel draagplezier gewenst.