Louis Grisel

Hallo

Ik heb laatst een horloge gekocht gemerkt Louis Grisel ,zowel op het horloge als op de bodem.
Mijn vraag is nu ,kent iemand dat merk,of die meneer Grisel.
Het is een zwitsers horloge uit de eerste helf van de vorige eeuw.
Ik heb eens geprobeert op internet,maar er komt wijnig bovendrijven,een paar zakhorloges vanrond1920 en een polshorloge uit die tijd,dat was het wel zo ongeveer,van meneer Grisel geen spoor,vandaar dit bericht.
Wie ka me meer vertellen over dit merk of de maker?
O ja ,op een van de wijzerplaten stondLouis Grisel Gineve.
Als iemand informatie heeft over dit onderwerp hoor ik dat graag.
Groeten.
M.C.

Een gokje, maar misschien is dit één van de vroege vormen van naam-marketing? Louis Grisel was een beroemde acteur die in 1928 is overleden (http://www.imdb.com/name/nm0342563/). Misschien heeft hij zijn naam voor een vergoeding verbonden (verkocht) aan een horlogemaker die op die manier probeerde zijn horloges beter te kunnen verkopen?

Hallo Henrik

Ja die meneer de acteur duikt steets op als je de naam intikt op googel,voor zover ik heb kunnen nagaan heeft hij nietys met polshorloges te maken,maar je weet het nooit zeker,reklame is van alle tijden.
Bedankt voor je reactie,ideeen waar ik moet zoeken zijn altijd welkom
Ik geef het nog niet op dat horloge is niet zomaar uit de lucht komen vallen,en erges meot daarvan toch dokumentatie te vinden zijn?
Groeten
M.C.

Like this?

Die Firma Louis Grisel wird als Fabrikmarke im Jahre 1887 als Hersteller von Taschenuhren im Clock & Watch Trademark Index European Origin S.693 erwähnt.

Hallo ironman
Dat is inderdaat de louis grisel die ik zoek,eens kijken wat ik kan doen met de tekst op de achter kant.
Bedankt voor je snelle reactie
Groeten
M.C.

En de acteur was toe nog niet bekend dus hij zal als naamgever wegvallen (tenzij hij na horlogemaker te zijn geweest acteur is geworden :D)

waar heb je in 's hemelsnaam de Pritchard voor aangeschaft Henrik? :smiley: :smiley:

Over Grisel weet ik niks, maar meestal worden mensen eerst acteur, en daarna pas horlogemaker; zie bv George Clooney:

Groet,
Paul

Die staat thuis… en ik niet :smiley:
Elke keer weer schrikken als ik George van zo dichtbij zie…

Henrik Schreef:

Elke keer weer schrikken als ik George van zo
dichtbij zie…

What else :wink:

Staat idd in de Pritchard:
Louis Grisel uit La Chaux de Fonds was een beroemde horlogemaker van hoge kwaliteits horloges. Zijn eerste geregistreerde handelsmerk stamt uit 1887. In 1905 registreerde hij verschillende Russische merken zoals TpN3enb :smiley: wat aangaf dat hij handelde met Rusland. Dit stopte logischerwijze in 1917.
Het bedrijf stond in 1966 in Le Locle geregistreerd.

Hallo Henrik
Bedankt voor je mail ,klopt helemaal ik heb een paar zakhorloges van hem gevonden op een site uit rusland die te koop stonden,dacht al wat vreemd,maar ja export is ook van alle tijden.
Ik weet niet of het bedrijf nog bestaat,het zal wel het looitje gelegt hebben in het kwartsuurwerken tijdperk,eens kijken wat ik verder nog kan vinden.
Groeten
M.C.