Louisiana Alligator bandjes

Omdat ze nogal duur zijn, wil ik er zo lang mogelijk plezier van hebben.
Vandaar mijn vraag naar tips om deze bandjes zo goed mogelijk te onderhouden.
Roept u maar :wink:

Alvast bedankt.

Gr.Jan

Eh niet dragen en in een plasic zakje bewaren? :smiley:

Collonil Gold-premium leather polish, gebruik ik voor al mijn leren bandjes.
Je kunt het ook voor je schoenen gebruiken :wink:

Groet,
Arno.

Ik zou er in ieder geval een vouwsluiting aanzetten. Lederen banden hebben het meest te lijden van het het gebruik met een doorn/gesp sluiting m.i.

Met een combinatie van bovengenoemde tips (shoepolish en vouwsluiting) kom je al een heel eind, lijkt me.
Verder draag ik mijn leren horlogebanden niet of nauwelijks bij warm weer, omdat het zweet het leer kan aantasten. Overigens draag ik ze dan niet vanwege de aantasting van het leer, maar puur omdat ik een leren band onprettig vind bij warm weer - maar dat geheel terzijde. :slight_smile:

Arno Schreef:

Collonil Gold-premium leather polish, gebruik ik
voor al mijn leren bandjes.
Je kunt het ook voor je schoenen gebruiken :wink:

Voor glad en hoogglans prima. Voor nubuck en suede niet. Daar heeft dat merk ‘NanoPro’ voor en ‘Nubuk’. Bij lichte tinten uitproberen op onopvallend stukje om evt. verdonkeren te kunnen inschatten!

natuurlijk altijd even uitproberen…

groet,
Arno.

Ik gebruik altijd gewoon leervet van de boerebont het weer maakt me niks uit ik draag op bijna al mijn horloges leer ik vind dat prettiger dan metalen bandjes dat schuift niet zo en rammelt ook niet de metalen bandjes schuiven altijd naar voren als mijn pols wat dunner is en bij bepaalde handelingen drukt de kroon dan in mijn hand bij leren bandjes heb ik daar geen last van

gr Pieter

Arno Schreef:

natuurlijk altijd even uitproberen…

Altijd? Welnee, op glanzend zwart kun je niet veel fout doen met goeie kwaliteit poets ;).