Low-budget plezier / Show je goedkope favoriete horloge

Dan heb je een latere serie TongJi automaat!
Tongji was een handopwinder en een mooi Chinees ontwerp in er kader van een vijfjarenplan, later is pas een automaar erop geklust, de eerste serie daarvan zoals im die heb had niet genoeg power om hem goed op te winden.

1 like

Of het naar behoren werkt is denk ik voornamelijk afhankelijk van de toeleverancier van de ‘Chinese standaard’ uurwerkjes. Er zijn nogal wat fabriekjes die ze maken - de een doet dat goed met een redelijke QC, de ander bakt er niks van.

Ik heb een stuk of 20 horloges waar dit uurwerk in zit. Zo op het oog niet van elkaar te onderscheiden, maar het kwaliteitsverschil is groot. Ik heb er een paar die je zelfs met de hand nauwelijks kan opwinden, zo stroef loopt alles.

1 like

2 tientjes? Geen geld! Of bedoel je 2 10k-tjes?

Was deze vergeten. Vorig jaar opgepikt voor de vakantie en moet zeggen dat ik er nog steeds erg blij mee ben :wink:

En deze ! Eveneens vakantiehorloge en wekelijks voor tijdens het sporten. Opgepikt hier in het blauwe :wink:

5 likes

Tikt goed en zit lekker!

5 likes

Deze twee, zwart 15 en zilver 25 euro.
Weinig geld voor zo’n leuke horloges. :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

En deze natuurlijk!

4 likes

Was zelf ook verbaasd. Echt super degelijk.

Ik heb ook een Corgeut. Erg fijn en mooi horloge voor de prijs.

1 like

Brrrr,je zij zelf strand vandaar.
Ik zou niet te lang duiken in water van 7gr.overleef je net een uur :sunglasses:

5 likes

LOL Meertjes hebben soms ook stranden, ik ben Canadees origineel dus kou boeit me niet. Tevens ben ik corpulent dus natuurlijke isolatie haha. Zolang je rustig doorzwemt.

1 like

Drex
Vier tienen schoon aan de haak, maar een leuk ding.

wat is dat juist? heb die nog al gezien hier. knap en clean !

1 like

Hoe zijn de ervaringen met het (miyota?) uurwerk? Heb wel eens gelezen dat de rotor veel lawaai maakt…

Eigenlijk vallen mijn meeste horloges onder goedkoop (hoewel meeste vele tweedehandsjes), maar de volgende is een van de goedkoopste en een hommage op de IWC Aquatimer en het loopt dankzij een Miyota automaat aan boord keurig en soepel en het ziet er netjes uit en velen waaronder ikzelf vinden 'm heel geslaagd.

4 likes

Het is een LUCH einzeiger handwinder, is een echte Russische tractor.
Met 38 mm. een mooi formaat voor mij.

1 like