Lucagusta (TD)

Bah, het is hier soms net Marktplaats. Ik dacht dat ik een koop had gesloten met deze meneer. Ik bied notabene de vraagprijs, krijg ik vervolgens een mail dat het toch niet doorgaat omdat iemand bereid is meer te betalen. Ik snap dat dat zuur is maar wees een vent en houdt je aan je woord!

grrr,
Niels

1 like

Als een deal is gesloten is een deal gesloten tenzij er aanvullende afspraken zijn gemaakt.

Chique is het natuurlijk niet, misschien had je bij het plaatsen gewoon hoger in moeten zetten @ Lucagusta?

Ik wist altijd al dat een goede naam niet te koop is. Een slechte naam kun je klaarblijkelijk voor 100 euro al kopen! :smiley:

1 like

Een man een man, een woord een woord.

Beste,

Wat mij betreft is afspraak afspraak, bedrag doet niet ter zake. De manier waarop je vervolgens uitpakt in je reacties is alles behalve profesioneel.
Jammer.

Men.

Dat heb je goed gezien. Hoe zou JIJ je voelen in Niels 1974 plaats?
Of als iemand afhaakt nadat je een overeenkomst dacht te hebben?

En wat zijn verontschuldigingen waard als je toch aan de hoger biedende verkoopt?
Als het je echt spijt dan verkoop je alsnog aan de eerste.

Maar dat zie ik ongetwijfeld verkeerd.

meer DAN het dubbele? Of je had zelf een zeer lage verkrijgingsprijs (mazzel) of je had al een dikke afschrijving ingecalculeerd?

tuurlijk snap ik je “centjes” verhaal, ik zou alleen anders reageren :slight_smile: op je forum collegae

Misschien kan je Niels compenseren in zijn emotionele verlies
 schuif je hem iets toe (van je onverwachte meevaller!) of je gaat een borrel drinken met hem, waarbij je hem uit de wind houdt

1 like

Misschien kan je Niels compenseren in zijn
emotionele verlies
 schuif je hem iets toe (van
je onverwachte meevaller!) of je gaat een borrel
drinken met hem, waarbij je hem uit de wind
houdt

Nu niet gaan overdrijven ;)! Ik ben er wel overheen hoor :).
Laten we er maar over ophouden. Ik had het misschien niet op de man moeten spelen maar een algemene post moeten plaatsen toen ik daar behoefte aan had. Lucagusta zal vast een prima kerel zijn waar verder goed zaken mee te doen is (zolang er maar niemand met een hoger bod komt ;):+). Mijn irritatie zat in het gemak waarmee de koop werd afgeblazen. Alsof het een normale gang van zaken is. Ik had nog gemaild dat ik vond dat je dit niet kunt maken, waar ik vervolgens geen antwoord terug op heb gekregen. Dit deed me toen besluiten om het hier te melden.

Maar goed, zoals gezegd, zand erover.

Fijne week en groet,
Niels

Onzin, dit gedeelte is toch om je ervaring met een (ver)koper te delen? Dat je iemand tegen de schenen schopt en daar een kwade reactie(s) op krijgt is jammer dan. Moet diegene zich maar aan de gemaakte afspraken houden!

Het gaat mij vooral om Lucagusta’s reacties.

We zijn allemaal maar mensen, en maken fouten, en doen ook dingen die niet goed zijn. “Wie zonder zonde is werpe de eerste steen”, zei een zeer groot Persoon eens.
Echter, als we op onze fouten gewezen worden past het niet, om dat foute gedrag alsnog te verdedigen of goed te praten.

Dit gedeelte is er inderdaad om ervaringen neer te schrijven, maar NIET om met modder te gooien

Niels heeft zijn plicht gedaan en laten we het daarbij houden. :slight_smile:

Groet, Glenn

Ik heb in het verleden zaken gedaan met Lucagusta. Dit is prima verlopen!.

Jammer dat het zo moet lopen. Er zijn namelijk genoeg forumleden die geen haar beter zijn. Overigens vind ik wel, afspraak is afspraak.

Ik heb geleerd dat als iemand een " vraagprijs" noemt, dit een uitnodiging is tot onderhandelen.

Als je op de huizenmarkt een huis te koop zet met een vraagprijs, is het zeker niet vaststaand en logisch, dat als je de vraagprijs biedt, ook de koper bent of wordt.

Dus als er iemand meer dan de “vraagprijs” wil betalen ligt het voor de hand dat die meer kans maakt op de aankoop.

Als er staat: " vaste prijs" dan is het een ander verhaal.

Groet
Herman.

Orisfan Schreef:

Ik heb geleerd dat als iemand een " vraagprijs"
noemt, dit een uitnodiging is tot onderhandelen.

Als je op de huizenmarkt een huis te koop zet met
een vraagprijs, is het zeker niet vaststaand en
logisch, dat als je de vraagprijs biedt, ook de
koper bent of wordt.

Dus als er iemand meer dan de “vraagprijs” wil
betalen ligt het voor de hand dat die meer kans
maakt op de aankoop.

Als er staat: " vaste prijs" dan is het een ander
verhaal.

Groet
Herman.

Maar daar gaat het niet om: iemand adverteert met een vraagprijs, iemand biedt de vraagprijs, verkoper gaat akkoord (!). Dan is de verkoop een feit, in afwachting van de betaling. Het is niet netjes als de verkoper dan alsnog de goederen verkoopt aan een hogere bieder.

Niels1974 Schreef:

Bah, het is hier soms net Marktplaats. Ik dacht
dat ik een koop had gesloten met deze meneer. Ik
bied notabene de vraagprijs, krijg ik vervolgens
een mail dat het toch niet doorgaat omdat iemand
bereid is meer te betalen. Ik snap dat dat zuur is
maar wees een vent en houdt je aan je woord!

grrr,
Niels

Dit probleem is toch makkelijk definitief op te lossen door bij elke aan bieding te vermelden: " bieden vanaf".

Groet Peter

Moolkeesje Schreef:

Niels1974 Schreef:

Bah, het is hier soms net Marktplaats. Ik dacht
dat ik een koop had gesloten met deze meneer.
Ik
bied notabene de vraagprijs, krijg ik
vervolgens
een mail dat het toch niet doorgaat omdat
iemand
bereid is meer te betalen. Ik snap dat dat zuur
is
maar wees een vent en houdt je aan je woord!

grrr,
Niels

Dit probleem is toch makkelijk definitief op te
lossen door bij elke aan bieding te vermelden: “
bieden vanaf”.

Groet Peter

Ik zie niet hoe dat ‘het probleem’ oplost. Volgens mij is er geen probleem. Je zet namelijk een vraagprijs of een vaste prijs in je advertentie. Als koper weet je dan precies waar je aan toe bent. Het is hier geen MP of Ebay. Groet, Niels

Als je op de huizenmarkt een huis te koop zet met
een vraagprijs, is het zeker niet vaststaand en
logisch, dat als je de vraagprijs biedt, ook de
koper bent of wordt.

Dus als er iemand meer dan de “vraagprijs” wil
betalen ligt het voor de hand dat die meer kans
maakt op de aankoop.

Dat is een weinig realistisch voorbeeld vandaag de dag. Ik snap het verband ook niet helemaal. Groet, niels

Wat ik mij afvraag: Is er een bod gedaan en is deze geaccepteerd waarbij afspraken zijn gemaakt over de levering of is enkel de vraagprijs geboden en verder nog niks?
Enkel de vraagprijs bieden is nog geen koop. Mochten er reeds afspraken zijn geweest dan is dat niet netjes van de verkoper en is het jammer dat dit soort omgangsvormen op het forum plaatsvinden.
Gelukkig is Niels1974 inmiddels over zijn grootste teleurstelling heen en hoop ik dat hij dit forum leuk blijft vinden.

Geen prettig contact, probeerde een horloge te ruilen met gesloten beurzen die beduidend minder waard was. Na een voorstel tot bijbetaling was het korte, koele antwoord “laat maar zitten”.

Ik zoek gelijkgestemden, liefhebbers en geen nukkige types. Mijn bescheiden mening maar ik wil liever geen zaken met hem doen.

1 like